Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Economic
Fapt divers
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Mediu
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7440 lei
1 USD = 4.1547 lei


Număr accesări
Astăzi:
13427
De la 07 Ianuarie 2003
69969971
Lectii din nord

Ce face Olanda pentru a avea printre cele mai sigure sosele din Europa

  • 10 May 2011, 23:00
Amenzile mari, opritorile dese, limitarile importante de viteza si obligarea soferilor sa asiste la cursuri costisitoare daca sunt prinsi bauti sunt cateva din metodele prin care Olanda reuseste sa aiba printre cele mai sigure drumuri din Europa, In timp ce in Romania si-au pierdut viata peste 2.300 de oameni pe sosele anul trecut, in Olanda, tara apropiata ca numar de locuitori, numarul de victime a fost de patru ori mai mic.
In primul rand drumurile nationale importante evita pe cat posibil localitatile mici, astfel ca exista un risc redus ca un sofer care opreste la un magazin pe marginea drumului sa fie acrosat, explica Ad Vonk, vicepresedinte al Federatiei de Turism din Olanda, citat de AFP. Apoi s-a marit numarul zonelor unde viteza este limitata la 30 km/h dar a crescut si numarul de praguri limitatoare de viteza numite popular “politisti culcati”. Olanda are o politica stricta si in ceea ce priveste amenzile de circulatie: acorda foarte multe, iar pentru exces de viteza se ajunge la 1.500 – 2.000 euro, suma mare si pentru o tara cu un nivel bun de trai.
Pentru a descuraja consumul de alcool la volan autoritatile pot obliga soferii prinsi cu alcoolemie mare sa asiste la un curs de trei zile care nu numai ca le detaliaza efectele nocive ale alcoolului asupra organismului, insa ii costa si 800 de euro.
In Olanda, tara de aproape 17 milioane de locuitori, au murit anul trecut 640 de persoane in accidente rutiere, iar scopul e reducerea numarului la 500 pana la finele deceniului. Practic, raportat la populatie sunt 41 de victime/un milion de locuitori in Olanda, in timp ce in Suedia si Marea Britanie sunt 43, in Germania 53, iar in Romania, peste 100.
Autoritatile se gandesc in mod serios la instalarea unor airbag-uri exterioare pe masini, pentru a atenua ranile provocate ciclistilor in caz de impact si se vorbeste si de instalarea unor sisteme care sa nu permita demarajul masinilor daca soferii sunt bauti. Ambele solutii au fost testate de ani buni in industria auto, insa nu se afla pe multe masini.
Trebuie spus ca Olanda este ajutata si de relieful de campie (cel mai inalt punct e la 321 m la nivelul marii), astfel ca e vizibilitate mai buna pe sosele. In plus, exista mii de kilometri de piste de biciclete si numai in Amsterdam exista peste jumatate de milion de biciclete.
Agenţia de ştiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (1)]


Horoscop
Bancul zilei: Infidelitate fără coarne
Caricatura zilei
Eliminarea subvenției nu-i afectează pe botoșăneni
Copil salvat dintr-un copac de pompieri
Gospodărie incendiată de un necunoscut
Locuinţă salvată de pompieri
Focuri scăpate de sub control
Documentul publicat de Adrian Nastase nu poate fi decât o ciornă grosieră
Potenţialul de creştere al economiei României este de 3% pe an.
ratingul ar putea fi majorat în următoarele 24 luni
Nou record lunar pentru exporturi: 4,1 miliarde euro in martie
Valeriu Turcan despre documentul FMI prezentat de Nastase
o perdea de fum intr-o perioada in care este chemat in fata justitiei
Anul şcolar viitor are încă multe necunoscute
Maiştrii şcolari lăsaţi fără loc de muncă
Ultimile emoţii pentru cei care speră la gradaţia de merit
Medicii pensionari şi rezidenţi pot face gărzi ]n centrele de permanenţă
Acţiune de colectare a deşeurilor de la populaţie
Primăria îngroapă cablurile
Primarul este mulţumit de stadiul lucrărilor din Zona Industrială
Încep lucrările de modernizare a Parcului Curcubeului
Cătălin Flutur nu vrea funcţie în structura centrală a PDL
Vin americanii la Botoşani!
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă