Am evaluat şi opţiunea sistemului cu privire la studierea literaturii universale n şcoli. Şi există o ierarhizare a opţiunilor cadrelor didactice care, n oricare din cele trei variante care au fost supuse evaluării, spun da, trebuie să se studieze literatura universală pe verticală, ncepnd de la nvăţămntul primar pnă la finalizarea liceului, se arată ntr-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Profesorii de limba romnă consideră că este o idee salutabilă introducerea literaturii universale n nvăţămntul primar şi gimnazial. Vorbim de studierea elementelor de literatură universală n aria curriculară Limbă şi Comunicare, se explică n comunicat. n această săptămnă urmează ca propunerea să fie naintată de la Cabinetul Secretarului de Stat pentru nvăţămnt preuniversitar, ministrului Educaţiei.
Propunerea vizează introducerea studiului literaturii universale n şcolile primare ncepnd chiar din anul şcolar 2012- 2013, să se introducă n aria curriculară Limbă şi Comunicare cel puţin 10% pentru fiecare an de studiu, chiar dacă acest lucru impune o schimbare de programă şcolară.
Oficialii sistemului educaţional sunt de părere că beneficiul pe care l aduce elevilor studierea literaturii universale este mult mai mare dect aşteptarea unei reaşezări curriculare. De altfel, pe această temă s-a făcut un sondaj n rndul părinţilor şi cadrelor didactice şi rezultatele acestuia arată că se doreşte această schimbare chiar de anul viitor. (Doina Marcu)