Deja putem vorbi de un control politic asupra majorităţii mijloacelor media enumerate. Dacă despre TeleM se poate spune că are o politică editorială de dreapta, câtă vreme postul Tv SOMAX emitea, botoşănenii puteau constata şi singuri că politica lor editorială aluneca şi ea spre dreapta politică. Despre stite-urile de ştiri se poate spune că în marea lor majoritate s-au grupat pe lângă PSD, probabil fiindu-le şi sursa de finanţare.
Despre presă independentă aproape că nu putem aduce vorba. Jurnalul şi încă două site-.ri pot fi considerate a face parte din această categorie.
Iată că această stare de lucruri în care se află media botoşăneană, dacă zvonul primit se va adeveri, se va schimba radical în favoarea stângii politice. Despre ce este vorba? Pe surse am aflat că patronul postului Tv SOMAX; Victor Mihalachi, negociază vânzarea postului către Gheorghe Portariuc, tatăl actualului primar de Botoşani şi cunoscut susţinător financiar al PSD.
Mihalachi a mai încercat să vândă postul medicului Gabriel Oprişanu numai că negocierile cu acesta au eşuat, Oprişanu nefiind dispus să plătească suma cerută de Mihalachi, sumă care nu este încă cunoscută.
În momentul de faţă Mihalachi negociază vânzarea cu Gheorghe Portariuc, acesta având suficienţi bani nu numai că cumpere televiziunea dar şi s-o susţină financiar o perioadă până ce va începe să aibă încasări din publicitate. Amintim că Gheorghe Portariuc şi-a vândut afacerea de la Vlăsâneşti unui investitor din SUA şi a încasat o frumoasă sumă de bani în dolari care se numără în milioane.
O întărire a stângii politice în media botoşăneană va avea o puternică influenţă asupra manipulării electoratului în vederea alegerilor locale şi parlamentare de la anul.
În schimb, dreapta politică reprezentată de liberali pare să aibă probleme în ce priveşte susţinerea mijloacelor media. Postul Tv TeleM, aflat şi el în insolvenţă, are nevoie de susţinere financiară pentru a nu ajunge înb faliment şi pierde licenţa de emisie. Ori susţinerea financiară nu poate veni decât fie de la un investitor dispus să-şi rişte banii, fie din publicitate. Dar la nivel de judeţ Botoşani publicitatea este extrem de scăzută, agenţii economici neavând potenţial financiar care să le permită să-şi facă reclamă decât în foarte mică măsură.
O intrare a electoratului botoşănean sub controlul mediei aflată în curtea PSD va influenţa din nou negativ mediul economic, va descuraja venirea investitorilor şi va determina o nouă reducere a locurilor de muncă, situaţie prin care judeţul nostru a mai trecut în urma alegerilor din 1996 şi trece în prezent în urma alegerilor din 2012. Soluţii să fie evitate astfel de situaţii neplăcute pentru noi toţi ar fi dar din păcate politicienii de dreapta au alte preocupări decât a se pune în interesul comunităţii judeţene.