Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Învăţământ
Sănătate
Social
Horoscop
Umor
Gastronomie
Reportaje
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.8697 lei
1 USD = 3.9827 lei


Număr accesări
Astăzi:
15557
De la 07 Ianuarie 2003
83680568

Mersul pe jos versus alergat. Care este cea mai buna varianta pentru exercitiile cardio?

  • 7 May 2017, 23:00
Exista numeroase motive pentru care unele persoane aleg sa integreze alergatul in rutina de exercitii fizice de zi cu zi. Alergatul ajuta in lupta impotriva stresului, creste nivelul de energie pe tot parcursul zilei, mentine sanatatea cardiaca, imbunatateste starea de spirit si ajuta la pierderea in greutate.
Atat alergatul, cat si mersul pe jos, sunt metodele cele mai populare pentru a obtine beneficiile unui antrenament cardio.
Dar este mersul pe jos la fel de eficient precum alergatul?
Un studiu realizat de un grup de cercetatori americani de la agentia American Heart Association constata ca mersul pe jos este la fel de benefic pentru organism, cand vine vorba despre scaderea riscului declansarii bolilor de inima, noteaza webmd.com.
Pentru a realiza acest studiu, cercetatorii au analizat starea de sanatate a 48 de mii de persoane cu varste intre 40 si 50 de ani, care optau pentru una dintre aceste variante de exercitii cardio, efectuate in mod frecvent.
Acestia au descoperit ca o plimbare lunga intr-un ritm alert scade riscul declansarii diabetului, reduce nivelul colesterolului total si stopeaza cresterea tensiunii arteriale, fiind la fel de eficient precum alergatul.
Cu toate acestea, pentru a obtine aceleasi beneficii pentru sanatatea organismului, mersul pe jos trebuie efectuat frecvent si pe durate de timp mai lungi, sunt de parere cercetatorii.
Spre exemplu, alergatul timp de 15 minute arde aproximativ acelasi numar de calorii consumate la o plimbare de o jumatate de ora.
In plus, sansele de accidentare sunt mai mari la alergatori, prin comparatie cu persoanele care opteaza pentru mersul pe jos ca exercitiu cardio, deoarece alergatul exercita o presiune mai mare asupra articulatiilor.
“Daca va ganditi sa mariti nivelul de intensitate al alergatului, este recomandat sa consultati medicul, mai ales daca suferiti de artrita sau de alte boli, precum cele de inima,” mentioneaza specialistii.
Cei care aleg sa mearga pe jos pot adauga la rutina lor sprinturi scurte pentru a arde mai multe calorii, mai adauga acestia.
Autor: G.T.

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


lumea lu' Rotundu: Boicot pentru Cornișa
Cum a fost „omenit” Lucullus la moldovenii de peste Prut
Lucullus
Bancul zilei: Fotbalistică
Horoscopul zilei de 8.05.2017
Cum sunt nuntile in Arabia Saudita si cum este sa fi fotograf in tara celebra
pentru faptul ca femeile au enorm de multe restrictii
Petiție în sprijinul științelor umaniste din România
Guvernul ia in calcul plafonarea indemnizatiei pentru cresterea copilului si prelungirea de la 2 la 4 ani
Legea gratierii merge in plenul Senatului –
1032 de persoane ar beneficia de gratiere si reducerea pedepsei/ Faptele de coruptie nu se gratiaza
Botoşănean omagiat la Chişinău de mediul academic
Ioan Rotundu
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă