Urmează apoi, în perioada 12-20 aprilie 2011 analiza dosarelor de către inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ şi elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate. Între 27 aprilie şi 6 mai 2011 se vor verifica dosarele de către comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit.
În acelaşi interval va fi şi verificarea dosarelor de către reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi refacerea punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, acţiune care se va realiza împreună cu inspectorul de specialitate. Între 10 şi 12 mai 2011 consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar aprobă lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării, iar pe 13 mai 2011 va avea loc afişarea listei la avizierul inspectoratului şcolar.
Între 16 şi 18 mai se vor depune contestaţiile asupra punctajului acordat, pentru ca între 19 şi 23 mai să se poată rezolva contestaţiile de către comisie. pe 26 mai 2011 este programată validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administraţie al Inspectoratului şcolar şi afişarea acestora.
Pe 30- 31 mai 2011 se vor înainta la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, tabelele nominale cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit. Pe 29 iulie 2011 urmează să se emită ordinul ministrului educaţiei. (Doina Marcu)