Această primă modificare survine pe motiv că, Legea nr. 300/2004 a condus la disfuncţionalităţi în activitatea de autorizare, prevederile sale fiind interpretate în mod diferit de autorităţile publice locale desemnate cu aplicarea lor. De asemenea, Legea prevedea mai multe etape de înfiinţare, deoarece cererea de autorizare împreună cu documentele justificative trebuiau depuse mai întâi la primării iar acestea din urmă trimiteau, mai departe, dosarul către oficiul registrului comerţului din raza sa teritorială.
OUG nr. 44/2008 prevede trei forme de organizare: persoana fizică autorizată, întreprinderea familială şi întreprinderea individuală.
Conform OUG nr. 44 din aprilie 2008, singura instituţie competentă în a înfiinţa PFA., AF şi întreprindere individuală este Oficiul Registrului Comerţului din judeţul în care acestea au sediile sociale, eliminându-se, astfel, birocraţia şi durata de înfiinţare.
Acestea au fost justificările oficiale ale acestor modificări, însă credem că , de fapt, la mijloc este destinaţia banilor proveniţi din diferitele taxe care se plătesc la înfiinţarea acestor forme de organizare.
O a doua modificare importantă, efectuată printr-o ordonanţă de urgenţă, constă în eliminarea posibilităţii ca PFA. şi AF urile să mai pot angaja, cu contract de muncă, persoane fizice. Acestea pot colabora , doar, cu persoane fizice, PFA uri şi