Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

Evenimente

122904581

Mulţumire câtre o măicuţă de la Sfântul Mormânt

• 22 August 2010, 23:00
Sărut mâna măicuţă şi vă mulţumesc că v-aţi rugat pentru mine să pot plini pelerinajul la care am participat şi m-am rugat la mănăstirile:
PRISLOP - de Moldova. Am ajuns la mănăstirea nepictată încă, la sfârşitul Sfintei Liturghii, am aprins lumânări şi am avut bucuria de a fi miruiţi de Sfinţitul părinte de la Mănăstirea DERVENT din Dobrogea, însoţitorul Sfintelor moaşte ale SFÂNTULUI PANTELIMON la care ne-am închinat cu mare bucurie.
BÂRSANA – mănăstire unde slujesc trei măicuţe din judeţul nostru şi se roagă pentru toată lumea. Situată într-un cadru unde sfinţenia locului se simte în jur, în curtea mănăstirii este o fântână care îţi dă apă tămăduitoare foarte frumos amenajată dar mai mult, m-a impresionat amenajarea lumânărarului.
Să fie sănătoase măicuţele pentru a se ruga la MAICA DOMNULUI să ne apere de duşmanii cei văzuţi şi nevăzuţi şi spre a ne feri de fapte rele.
TÂRGU LĂPUŞ - o mănăstire săracă având puţine vieţuitoare pline de duh sfânt, de ospitalitate fără margini, iar de har nu pot vorbi când, noaptea la ora 11,47 s-a stârnit o furtună de ziceai că ne ia clădirea în care am înnoptat, eu (curioasă - aşa sunt eu!) am ieşit afară şi le-am surprins pe toate vieţuitoarele mănăstirii (le rog pe sfinţitele măicuţe să mă ierte că le destăinui rugăciunea) în faţa bisericii rugându-se cu glas tare şi poruncind vântului să înceteze. Era ora 0,11 minute când vântul a stat de tot şi o boare de ploaie a înviorat atmosfera după zilele toride care au precedat furtuna. Sfânta Raclă cu Sfinte Moaşte, printre care şi a Sfântului Nectarie de la Eghina şi a Sfintei Ecaterina ne-au alinat of-urile. Vecernia şi Sfânta Liturghie a săvârşit-o părintele nostru duhovnic cum numai Sfinţia Sa este ajutat de Harul Sfânt să o săvârşească spre a-i înduhovnici pe participanţii la ascultare.
ROHIA - sper că aţi fost pe urmele MARELUI PĂRINTE NICOLAE STEINHARDT! Nu am cuvinte. Însuşi Părinte Stareţ ne-a însoţit peste tot, ne-a binecuvântat şi ne-a fost şi ghid la casa Părintelui Nicolae. La plecare ne-a „mulţumit” însăşi Maica Domnului pentru osteneala noastră printr-un gest pe care l-am simţit din plin toţi participanţii la închinare şi care va fi o taină pentru restul lumii. Mulţumim Părinte Nicolae!
NICULA, loc plin de respiraţie divină în care Icoana de minuni făcătoare a MAICII DOMNULUI nu pridideşte a face minuni, cu bisericuţa veche în stil maramureşean din curtea bisericii noi, îţi dă impresia că eşti în ceruri şi nu pe pământul păcătoşilor. În cimitirul de lângă mănăstire odihneşte poetul patriot, Ioan Alexandru. Fie-i ţărâna uşoară!
Despre mănăstirea RÂMEŢ şi vieţuitoarele de aici ar trebui să tac deoarece în Dex-ul românesc nu există cuvinte pentru a putea descrie atmosfera de aici. Aş spune că a coborât din cer, printre munţii şlefuiţi, cum numai Puterea Divină o poate face, mănăstirea cu tot ce este acolo. Dimineaţă, după ce „melodia” clopotelor ne-a trezit la ora la care în fiecare mănăstire creştin-ortodoxă răsună clopotele, ne-am îmbrăcat şi unul câte unul am mers în biserica Sfântului Ghelasie.
Acatistul Maicii Domnului şi Sfânta Liturghie din ziua de marţi ne-a dat putere spre a merge mai departe deşi… am fi rămas cu toţii acolo pentru totdeauna. Moaştele Sfântului Ghelasie ne-au alinat "oboseala" celor două zile. Îndreptându-ne spre Mănăstirea mea de suflet al SFÂNTULUI PĂRINTE ARSENIE BOCA, în preajma locului ne-a acoperit un nor negru, gata-gata să reverse ploaie pentru a ne opri de a ajunge şi la Peştera SFÂNTULUI IOAN. Aşa Aşa gândeam noi, dar planurile divinităţii au fost diferite de ale noastre. În cele trei ore, cât am stat acolo, Sfinţii noştri ne-au mijlocit soare, un cuvânt de folos şi binecuvântarea părintelui Arhimandrit VASILE, binecuvântarea Arhimandritului patriarhal Timotei Aioanei şi, de ce să nu-mi respect felul meu de a fi?
Uitasem să iau pe maşină apă. Aşa că în timp ce colegii de călătorie mâncau eu m-am întors la izvorul Părintelui să iau apă şi Sfântă Agheasmă. La ieşirea pe poartă m-am întâlnit şi am primit binecuvântare de la un Sfinţit Părinte al mănăstirii ce se întorcea de la sfinţirea unei maşini. Pentru a câta oară Părintele ARSENIE BOCA îmi purtase de grijă? Îi mulţumesc din inimă şi să mă ierte IUBITUL meu PĂRINTE că nu sunt vrednică de atâtea binefaceri din partea BUNULUI DUMNEZEU!
Să mă ierte şi pentru faptul că văzusem acum alt nor care se aşezase deasupra noastră (la plecare) spunându-ne parcă, să nu ne mândrim cu „faptele” noastre de la mănăstirea SA. Eu –gură-spartă – nu pot tăcea. Unde puteam merge de la Prislop altundeva decât la Mănăstirea SÂMBĂTA DE SUS la Sfântul Părinte TEOFIL PÂRÂIAN, pentru a ne închina şi la Fântâna tămăduitoare de boli trupeşti şi sufleteşti din curtea Mănăstirii Brâncoveneşti şi Izvorul Părintelui ARSENIE BOCA şi a ne întâlni cu căprioarele Sfinţiei Sale şi a admira cum rândunelele Sfântului Părinte Teofil Pârâian "liturghisesc" afară?
Dar, pentru a ajunge la izvorul Părintelui Arsenie Boca am avut un însoţitor "şcolit" de Sfinţia Sa. Da, nu vă miraţi! Este vorba de un căţel care ne-a preluat din curtea mănăstirii, ne-a condus la izvor, a stat mai lăturalnic în timp ce ne-am închinat şi când a văzut că am terminat rugăciunile a luat-o spre mănăstire. În curte aşteptau alţi pelerini pe care i-a preluat fără a cere vreo răsplată de la noi pentru "serviciul" său. Spusese Maica Domnului sfinţitului părinte Gherontie Puiu de la Caraiman – „Să nu-ţi fie frică de animale Gherontie, să-ţi fie frică de oameni!”. Aici, la Sâmbăta de Sus am avut ocazia să văd pe viu spusele MAICII DOMNULUI.
În drum spre Buşteni am poposit la o mănăstire "ascunsă în pădure". Mănăstirea DEJANI ctitorită de un părinte, fost ucenic al Părintelui IUSTIN PÎRVU, un stareţ tânăr din RĂDĂŞENII părintelui ARIMESCU. Aflând Părintele stareţ că suntem din locurile moldave şi mai ales că dintre noi erau doamne care-l ştiau pe părintele de când era de-o şchioapă s-a lăsat fotografiat cu grupul nostru, după ce ne-am închinat la Sfintele Moaşte şi ne-a miruit pe toţi. În curte - ce curte?- florile şi aşezarea anexelor mănăstirii îţi dădeau impresia că eşti în Rai iar apa de munte din curtea mănăstirii îţi şoptea să rămâi acolo spre a nu mai bea apă „clocită” de la robinet.
Sfânta Mănăstire a SFÂNTULUI NICOLAE din Predeal ne-a dezvăluit un loc minunat, având la catapeteasmă icoane unicat despre care doar îngerii pot vorbi. Nu am stat mult că ne grăbeam să prindem cazare pentru ultima seară din pelerinaj. Mare eşti DOAMNE! Deşi la Binecuvântatul de Maica Domnului Părintele Gherontie Puiu, stareţul şi ctitorul Mănăstirii CARAIMAN trebuia să urcăm vineri dimineaţă nu am rezistat frumoasei ispite a MAICII DOMNULUI şi am urcat în seara de joi. Sfânt loc!
Când am ajuns la Sfânta Mănăstire s-a aprins şi crucea de pe Caraiman. Ne-am închinat în amurg de seară, am aprins câte o lumânare, am poposit în curtea Mănăstirii spre a primi binecuvântarea MĂCUŢEI DOMNULUI şi a ne încărca de Duh Sfânt. Dragul nostru părinte GHERONTIE PUIU nu a ieşit să ne binecuvânteze deoarece era în rugăciunea de seară la Sfânta Sa chilie. La urcuş, unii dintre noi au simţit binecuvântarea în duh a Sfântului Părinte, primind puterea de a urca muntele.
Aveam nevoie (şi s-a văzut la urcuş) deoarece multe pelerine atingeau pragul vârstei de 70 de ani şi au urcat cu puterea anilor 30. Îi mulţumim MAICII DOMNULUI iar Sfântului părinte GHERONTIE PUIU îi dorim multă sănătate şi-i mulţumim pentru locul de rugăciune şi de linişte pe care ni l-a creat! SFÂNTA VARVARA, ocrotitoarea minerilor, ne aştepta în Salina Târgu Ocna. Nu am dezamăgit-o. Am ajuns cu bine şi ne-am închinat şi ocrotitoarei Moldovei SFÂNTA MAICĂ PARASCHEVA care, împreună cu Sfânta Varvara, Maica Domnului cu FIUL SĂU şi cu alţi mulţi Sfinţi din biserica salinei ne-au primit, ne-au răcorit şi ne-au luat din griji, din boli şi DOAMNE AJUTĂ poate şi din multele noastre păcate.
Mănăstirea MĂGURA OCNEI ascunsă între brazi îşi aştepta pelerinii. Eu nu am urcat. De ce oare? Probabil trebuia să rămân la autobuz pentru a o filma pe decana noastră de vârstă care s-a încumetat să urce cei trei kilometri şi căreia, la coborâre părintele nostru a mijlocit la un pelerin ce era cu un "miţibuşi" (Miţubişi), pronunţia Stimatei noastre doamne TECLA care a fost în tot pelerinajul un tonic general pentru noi. Cu această ocazie vă doresc din tot sufletul şi în numele tuturor să ne trăiţi sănătoasă mulţi ani spre a ne mai însoţi în locurile sfinte şi pline de duh ale frumoasei noastre ţări!
Să nu credeţi că dacă nu am amintit că ne-am închinat la altarul cu oseminte (zdrobite de diferite obiecte contondente) ale SFINŢILOR torturaţi în închisorile comuniste de la Aiud, al cărei stareţ este, de data aceasta din Botoşani, tot un ucenic al Părintelui Iustin Pîrvu, la Catedrala Adormirea Maicii Domnului din centrul Clujului sau la Catedrala Sfântul Ioan Botezătorul - vizavi de cetatea Făgăraşului de unde am primit în dar, fiecare închinător câte o iconiţă, nu ne-am folosit duhovniceşte în aceeaşi măsură ca la celelalte locuri sfinte, pe care cu nevrednicie le-am călcat !
Ţinând cont de modestia Sfinţitului nostru părinte ŞTEFAN CEZAR, sper totuşi să nu se supere că trebuie să spun că toate zilele pelerinajului au început cu rugăciunea şi binecuvântarea Sfinţiei Sale iar serile cu mulţumiri Bunului Dumnezeu pentru ziua ce s-a încheiat. În cursul zilelor avea grijă nenea Ghiţă Alexa, şoferul nostru, să ne pună muzică religioasă spre a ne face să uităm de osteneală
În autocar au fost cu noi nume şi funcţii de rezonanţă care nu s-au lăsat dezvăluite şi pentru că a fost "Un drum pe urmele Adormirii Maicii Domnului" nu a lăsat Măicuţa Domnului să fie daţi pe faţă. Au mâncat ca şi noi din sacoşă şi nu s-au hazardat la restaurantele care presară drumurile. Dumnezeu să vadă osteneala tuturor şi să ne ajute după cum este mai bine pentru noi toţi.
Şi nu în ultimul rând le mulţumim tuturor vieţuitorilor mănăstirilor la care am lăsat câte un pomelnic, am aprins câte o lumânare sau ne-am închinat doar cu pioşenie şi ne rugăm pentru sfinţiile sale să aibă puterea de a se ruga pentru noi! Am ajuns acasă spre miezul nopţii dintre vineri şi sâmbătă, unde cei dragi rămaşi acasă ne aşteptau cu dragoste şi nerăbdarea dezvăluirii celor văzute. Noaptea s-a îmbinat cu ziua când s-a lăsat liniştea în casele noastre.
(Pelerinul).

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

Horoscop
Program Tv SOMAX, luni, 234 august
Conacul primarului Nichiteanu din vârful dealului Miorcani
Bancul zilei: Trăbănţelul care suge
Credinţa în Dumnezeu nu-i ajută la nimic!
Premierul israelian: Pacea cu palestinienii este fezabilă
O şcoală privată a refuzat să înscrie fata unui cuplu de lesbiene
A murit Gheorghe Apostol
unul dintre semnatarii "scrisorii celor şase" către Ceauşescu
venimente adiacente cu prilejul Sărbătorii Românilor din Toronto
ăMihai Ghimpu continuă campania pentru adevar
aa condamna prin decret Pactul Ribbentrop-Molotov
A furat lănţişorul de aur lângă Biblioteca Centrală
Parcurile din municipiu intră în modernizare
Ţurcanu critică alianţa verbală a PNL cu PSD la Botoşani
Gabriel Oprişanu vrea şef la PNL
un şef mai mic, ce-i drept
Cadrele medicale sunt ajutate să plece mai repede în străinătate
Legea salarizării bugetarilor va fi modificată
Spitalele vor fi dotate cu avertizoare de fum
Spitalele vor scăpa de datorii numai dacă le justifică provenienţa
Începe a doua sesiune Bac 2010
Mica publicitate
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă

Ultimele articole de pe blog