Am fost contactat atunci de către câţiva săteni care mi-au solicitat ajutorul prin a interveni la cei de Ta Telekom pentru a urgenta reparaţia reţelei. Pentru că în campania alegerilor parlamentare am fost abordat de către Liliana Mincă (foto 1), atunci încă deputat ALDE, care mi-a dat o carte de vizită oferindu-se să mă sprijine în rezolvarea problemelor botoşănenilor, cel puţin aşa s-a lăudat atunci, am contactat-o în acest caz. Am sunat-o având în vedere funcţia sa de vicepreşedinte la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului Bucureşti, exact funcţia potrivită pentru a interveni la cei de la Telekom şi a-i lua la întrebări de ce-şi bat joc de abonaţi.
După ce am discutat la telefon, Mincă mi-a trimis un SMS cu numărul de telefon al lui Mirel Rogalschi (foto 2), şeful Protecţiei Consumatorului Botoşani. L-am sunat pe acesta care la rândul său s-a informat de situaţie la cei de la Telekom. M-a sunat să-mi spună că reparaţia va dura ceva timp, mai exact până ce poliţia va descoperi cine a furat firul telefonic, dar că se va lua măsura rezolvării situaţiei bătrânei. Mi-a mai spus Rogalschi că pe perioada cât abonaţii nu au semnal la telefon nu vor fi taxaţi. De atunci a trecut aproape luna de zile iar cei de la Telekom i-a tratat pe abonaţi cu un mare SICTIR.
Nu s-a deplasat nimeni în zonă şi nu s-a luat nicio măsură de refacere a reţelei. Mai mult, cu tupeul caracteristic marilor companii multinaţionale, abonaţii au primit factura să plătească abonamentul. Bătrâna Domnica Iavorenciuc are de plată 50 lei. Iavorenciuc este un caz aparte, fiind oarbă nu are nici un contact cu lumea exterioară aşa că

Firesc ar fi trebuit ca Liliana Mincă, de la nivelul funcţiei sale, să fi luat măsuri cu cei de la Telekom şi chiar să le aplice sancţiuni pentru nerespectarea obligaţiilor contractuale. Dacă ar fi fost în cauză un pârlit de agent privat român, atunci ar fi năvălit cu toţii peste el şi l-ar fi sufocat cu sancţiuni.
În cazul Telekom, Mincă n-a avut nici măcar curajul să-i sune. A pasat problema la Botoşani, lui Rogalschi, care s-a limitat să-i sune politicos pe cei de la Centrul Bacău şi să ia act de ce-au stabilit ei şi nu ei să fi luat act de consecinţele pe care le pot suporta din partea Protecţiei Consumatorului dacă nu rezolvă operativ situaţia.
În campania alegerilor parlamentare Mincă umbla prin judeţ cerşind voturi şi promiţând marea cu sarea. N-a ajuns deputat dar a primit o funcţie publică foarte importantă. Probabil că această funcţie i-a adus şi uitarea de promisiunile făcute botoşănenilor.
Mincă este preşedintele ALDE Botoşani şi va veni vremea când ne va cere din nou votul. Atunci am săi aduc aminte de comportamentul de acum.
Faptul că abonaţii au primit factură la plată este un abuz incalificabil şi foarte clar al celor de la Telekom. Încasarea unor servicii nefurnizate se sancţionează cu amendă. Aştept ca Mincă şi Rogalschi să-mi trimită confirmarea că i-a amendat pe cei de la Telekom pentru atitudinea lor abuzivă şi impertinentă: Au curajul să le aplice legea, aşa cum o fac şi cu agenţii privaţi români?