Comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor se iau şi de operatorii de telefonie mobilă. Aceştia urmează să verifice mai multe reclamaţii de la botoşănenii care se plâng că nu mai pot scăpa de contractele cu unii operatori, chiar după expirarea perioadei în care erau obligaţi să menţină contractul pentru că primiseră nişte facilităţi.
Sunt mai multe reclamaţii de acest fel. Consumatorii spun că au fost la operatori cu cererile scrise de reziliere a contractelor, însă nu le-au fost primite. Au fost trimişi acasă după ce li s-a spus că nu este nevoie de cererea scrisă. Li s-a cerut să aştepte acasă să fie chemaţi pentru perfectarea rezilierii contractului, dar nu au mai fost contactaţi, contractul curgând în continuare, a declarat Sanda Constantinică, juristul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Reprezentanţii instituţiei pentru protecţia consumatorilor îi informează pe botoşăneni că rezilierea contractelor nu se poate face fără cerere scrisă, aşa că cei care vor să rupă relaţiile cu un anumit operator de telefonie mobilă trebuie să insiste să li se primească cererile scrise, arătându-le angajaţilor că îşi cunosc drepturile.
De altfel, operatorii respectivi, ai căror angajaţi i-au informat greşit pe consumatori, riscă şi amenzi pentru că îşi ţin abonaţii în contract prin astfel de metode. Comisarii trebuie doar să găsească dovezi că lucrurile au decurs aşa cum se plâng consumatorii în reclamaţiile ajunse la Comisariat. (Doina Marcu)