Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Infracţiuni
Economic
Administraţie
Social
Horoscop
Umor
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
22023
De la 07 Ianuarie 2003
122907672

PNL a contestat la CCR modificarea legii ANI,

  • prin care inceteaza interdictiile aplicate parlamentarilor pana in 2013
  • 20 December 2017, 23:00
PNL a sesizat, miercuri, Curtea Constitutionala in legatura cu modificarea legii Agentiei Nationale de Integritate, adoptata luni de Senat, prin care inceteaza interdictiile aplicate parlamentarilor pe baza rapoartelor de evaluare intocmite de Agentia Nationala de Integritate si care au constatat nerespectarea prevederilor legale privind conflictul de interese in perioada 2007 - 2013. Sesizarea depusa miercuri de PNL vizeaza Legea pentru modificarea Legii nr.176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr.144/2007 privind infiintarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative, adoptata de Senat, in sedinta din data de 18 decembrie 2017.
Controversata modificare initiata de deputatul PSD Florin Iordache la legea ANI prevede ca interdictiile aplicate deputatilor si senatorilor pe baza rapoartelor de evaluare intocmite de Agentia Nationala de Integritate si care au constatat nerespectarea prevederilor legale privind conflictul de interese in perioada 2007 - 2013 inceteaza de drept. Potrivit unui amendament al unui senator PSD, prevederea se aplica doar parlamentarilor.
PNL arata, in sesizarea depusa la CCR, ca modificarea recenta face aceasta lege neclara si "incalca dispozitiile art.8 alin.(4) si ale art.41 alin.(1) din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative raportat la art.1 alin.(5) din Constitutia Romaniei si ale art. 74 alin.(3) si (5) din Constitutia Romaniei. Tehnica normativa obliga initiatorul unui proiect sau al unei propuneri legislative sa realizeze continutul actului normativ in concordanta cu obiectul sau de reglementare.
Cu alte cuvinte, continutul expunerii de motive trebuie sa fie concordant cu titlul actului normativ si cu dispozitiile care alcatuiesc propunerea legislativa. Nu este cazul legii criticate. Aceasta, prin continutul sau se refera la statutul deputatilor si senatorilor, desi expunerea de motive se refera la modificarea si completarea continutului Legii nr. 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice.
Singura dispozitie normativa pe care legea o contine vizeaza anularea efectelor unor interdictii instituite in privinta senatorilor sau deputatilor identificati in conflict de interese in perioada 2007-2013 prin rapoartele ramase definitive ale Agentiei Nationale de Integritate sau prin hotarari ale instantelor de judecata. Modificarea sau completarea Legii nr. 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr.144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate cu o dispozitie al carui continut nu are nicio legatura cu incidentul legislativ al completarii sau modificarii legii in vigoare si nici cu titlul actului normativ constituie o incalcare a dispozitiilor art.8 alin.(4) si ale art.41 alin.(1) din Legea 24/2000. Inexistenta identitatii de obiect intre scopul legii si dispozitia normativa propusa face legea neclara."
PNL sustine, de asemenea, in sesizarea depusa la CCR, ca legea a fost adoptata "cu incalcarea competentei Camerelor - art. 60 alin. 2 si art. 75 alin. 1 din Constitutia Romaniei. Legea pentru modificarea Legii nr. 176/2010 a fost adoptata de Camera Deputatilor ca prima camera sesizata si de Senat, in calitate de camera decizionala.
Legea fundamentala prevede la art. 75 un numar limitat de situatii in care prima camera sesizata este Camera Deputatilor, printre care si propunerile legislative care se refera la art. 117 alin. 3, conform caruia autoritati administrative autonome se pot infiinta prin lege organica.
Conform art. 13 din Legea nr. 144/2007, ANI este autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, ce functioneaza la nivel national, ca structura unica, cu sediul in municipiul Bucuresti. Art. 117 alin. 3 se refera la infiintarea de autoritati administrative autonome, nu si la orice modificari ale organizarii si functionarii acestora.
Chiar si in cazul sustinerii acestei ipoteze, modificarile din prezenta lege nu vizeaza organizarea si functionarea ANI, ci are ca obiect inlaturarea consecintelor legale ale constatarii existentei conflictului de interese in cazul unei categorii de persoane. In consecinta, adoptarea de catre Camera Deputatilor ca prima camera sesizata si de Senat in calitate de camera decizionala a legii in discutie reprezinta un viciu de constitutionalitate extrinseca, incalcand art. 60 alin. 2 si art. 75 alin. 1 din Legea fundamentala."
PNL arata, de asemenea, in sesizare ca "1. Dispozitiile art.I si ale art. II din Legea pentru modificarea Legii nr.176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr.144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative incalca principiul neretroactivitatii legii civile consacrat prin dispozitiile art.15 alin.(2) din Constitutia Romaniei."
In plus, 2. "Dispozitiile art.I si ale art. II sunt neconstitutionale pentru ca incalca principiul colaborarii loiale intre autoritatile si institutiile publice din Romania atasat dispozitiilor art.1 alin.(5) din Constitutia Romaniei", se mai arata in sesizarea PNL.
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Texte Adrian Duicu, fost presedinte al Consiliului Judetean Mehedinti, condamnat la un an si sase luni inchisoare cu suspendare
Consiliul Investitorilor Straini, declaratie dura:
Sunt incalcate elemente si principii fundamentale pentru o tara moderna/ Renuntarea la aplicarea regulilor guvernantei corporative va face imposibila aderarea Romaniei la OCDE
Patronii din IT: Varianta Guvernului cu ajutoarele de stat nu este posibilă
Modificarile la legislatia penala care au scos magistratii in strada,
dezbatute in Comisia lui Iordache/ Ministerul Justitiei a trimis propunerea prin care se inlocuieste sintagma "suspiciuni rezonabile" cu "probe sau indicii temeinice" in tot Codul de procedura penala
A doua lege a justitiei - proiectul de modificare a Legii 304 privind organizarea judiciara
- a fost votata de Senat si merge la promulgare. Urmeaza a treia lege
Bancul zilei: Logică juridică
Horoscopul zilei de 20.12.2017
Iohannis: Exista un risc evident de activare a articolului 7 in cazul Romaniei, ca in cazul Poloniei,
daca legile Justitiei vor fi adoptate cu modificarile de acum
Posibilul as din mâneca preşedintelui Iohannis
Ioan Rotundu
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog