În cadrul întâlnirii care a avut loc la Iaşi la care au participat purtătorii de cuvânt ai Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) şi a Penitenciarului au fost prezentate relaţii care trebuie avute cu mass-media şi difuzarea ştirilor. Un punct important în discuţii au fost despre informaţiile pentru părinţii ai căror copii au fost abuzaţi sexual. Aurelia Simion, responsabil birou relaţii mass-media din cadrul IŞJ a precizat că a fost ales acest subiect în urma estimărilor potrivit cărora una din patru fete şi unul din nouă băieţi sunt abuzaţi sexual în copilărie, de la vârste fragede până la adolescenţă. Discuţiile s-au purtat sub moto-ul "Nu pot să cred că este adevărat!". Tema a avut ca suport supărarea extremă a unui părinte ce descoperă că copilul lui a fost abuzat sexual. Pot apărea o multitudine de sentimente şi emoţii cum ar fi şocul, negarea, confuzia, furia, vinovăţia, izolarea, depresia, teama şi sentimentul de trădare. "Este foarte greu pentru părinţi să acţioneze când au aflat că copilul lor a fost abuzat sexual. Adesea emoţiile îi împiedică să gândească clar, să se achite normal de activităţi zilnice şi să acorde atenţia necesară celorlalţi copii. Este foarte important ca atunci când copilul mărturiseşte abuzul suferit, ca părintele să-l creadă şi să-i ofere siguranţa. Părintele trebuie să-l asigure că nu el este de vină. Când un copil mărturiseşte un abuz nu trebuie trecut cu vederea curajul pe care l-a avut pentru a spune", a menţionat Aurelia Simion. În acest sens în cadrul întâlnirii au fost date şi unele soluţii. Unul din cele mai importante lucruri este atenţia la medicamentele pe care un părinte le ia, dar şi la consumul de alcool. Nu trebuie neglijate efectele asupra copilului. Acestea pot simţi o multitudine de emoţii ca urmare a abuzului sexual: vinovăţie, ruşine, frică, tristeţe, furie, singurătate, o slabă încredere în sine şi neputinţă. Aceste sentimente pot fi exprimate în diferite moduri. "Activitatea şcolară a copilului poate avea de suferit întrucât copilul se concentrează foarte greu. În acelaşi timp ei pot deveni retraşi şi izolaţi întrucât se simt diferiţi faţă de prietenii lor", a adăugat inspectorul şcolar. În schimb alţi copii se pot implica din ce în ce mai mult în activităţi şcolare încercând să uite ce li se întâmplă sau ar putea folosi drogurile şi alcoolul ca modalitate de dominare a sentimentelor. (Petronela MELENCIUC)