Despre cazul de contrabandă cu ţigări descoperit de către vameşul Costel Cliveţ în Vama Stânca în ziua de 11 august a.c. s-a scris în Jurnalul. Am promis atunci că voi reveni cu informaţii suplimentare. Iar aceste informaţii, culmea, le-am primit de peste Prut, de la o sursă din Vama Costeşti.
Conform înregistrărilor de pe camerele video din Vama Costeşti, autocarul românesc cu nr. BV 88 GLZ a trecut prin vama moldovenească pe propriile roţi. Când oficiali di Poliţiei de Frontieră din Republica Moldova au aflat din Jurnalul că autocarul a ajuns în vama românească Stânca tractat de un autocar moldovenesc au rămas surprinşi şi au deschis o anchetă asupra activităţii vameşilor şi poliţiştilor de frontieră din vama Costeşti.
Ancheta autorităţilor moldoveneşti s-a soldat cu suspendarea din activitate a unui vameş şi doi poliţişti de frontieră, suspendare valabilă până ce ancheta va stabili dacă la trecerea prin vamă autocarul era deja încărcat cu ţigările de contrabandă.
Dacă autorităţile moldovene au reacţionat cu promptitudine asupra acestui caz şi încearcă să facă lumină, autorităţile româneşti fac tot ce le stă în putinţă să muşamalizeze cazul.
Ultimele informaţii obţinute din surse oficiale moldoveneşti şi sub anonimat de la lucrători din Vama Stânca conduc la concluzia că autocarul braşovean a ajuns în Vama Stânca în dimineaţa zilei de 11 august a.c. pe propriile roţi. Ceva, sau cineva, l-a alertat pe şofer că nu este momentul prielnic să treacă vama. Aşa că, şoferul a întors autocarul şi s-a refugiat dincolo de apa Prutului, la magazinul moldovenesc Duty Free, fără a mai intra în Vama Costeşti. Aici a staţionat în jurul a 3 ore
Rămâne fără explicaţie oficială de ce autocarul ajuns în Vama Stânca pe traseul de intrare în România n-a fost preluat de poli8ţiştii noştri de frontieră şi de ce nu s-a înregistrat prezenţa în vamă şi motivul respingerii intrării în România. Cineva n-a dorit să rămână astfel de urme în evidenţele oficiale.
Revenirea autocarului în vama românească, de această dată tractat, chipurile că ar fi defect, iarăşi autorităţile româneşti nu oferă explicaţii dacă autocarul era defect cu adevărat sau era doar o înscenare.
Cert este că vameşul Costel Cliveţ este cel care a procedat la un control amănunţit asupra autocarului şi a descoperit cantitatea de ţigări de contrabandă, cantitate care diferă de la o sursă la alta, autorităţile vamale neprecizând care a fost cantitatea reală de ţigări descoperită ca ascunse în autocar.
Scriam cu ceva timp în urmă că noul şef al poliţiştilor de frontieră din Vama Stânca, poliţistul Răzvan Pădurariu, ar fost investit în funcţie pentru că s-ar dori stoparea fenomenului de contrabandă. Aiurea! Am primit informaţii că proaspătul şef a fost repede înregimentat în echipa poliţiştilor care patronează contrabanda cu ţigări. Aşa s-ar explica şi lipsa de reacţie au poliţiştilor noştri de frontieră în cazul de faţă. Din filmuleţul postat public se poate vedea cum poliţistul Balan asistă mirat la modul în care vameşul Cliveţ scotea la iveală ţigările de contrabandă Probabil că nu-i venea a crede că vameşul le-a stricat afacerea.
În Republica Moldova noul-vechi şef al Poliţiei de Frontieră este Rosian Vasiloi (foto). Revenirea lui în fruntea acestei instituţii s-a făcut în contextul în care noul guvern al Republicii Moldova este decis să stopeze fenomenul contrabandei cu ţigări.
Nu acelaşi lucru este dorit şi de către Poliţia de Frontieră a României, comisarul şef aflat în fruntea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră Iaşi, Victor Mariniuc, neanchetând niciun caz de contrabandă cu ţigări dintre cele descoperite de autorităţile moldoveneşti. Dar firele contrabandei cu ţigări duc în România la vârful Guvernului, a SRI iar DIICOT frânează orice anchetă pe această temă. Voi dovedi cu cazuri concrete aceste afirmaţii.