În cadrul acestor acţiuni de îndrumare metodologică şi control se vor urmări în principal îndeplinirea de către primar a atribuţiilor care îi revin în calitatea sa de reprezentant al statului, cum ar fi asigurarea activităţii de stare civilă, asigurarea şi funcţionarea serviciilor publice locale, îndeplinirea atribuţiilor în calitate de preşedinte al Comitetului local pentru situaţii de urgenţă şi al Comisiei de fond Funciar, îndeplinirea atribuţiilor referitoare la relaţia cu consiliul local, cât şi a atribuţiilor referitoare la bugetul local.
Totodată se va urmări modul de întocmire a rapoartelor de activitate de către consilierii locali şi viceprimari, respectarea procedurilor legale la validarea noilor consilieri locali, reorganizarea şi funcţionarea comisiilor de specialitate, dar şi activitatea secretarilor consiliilor locale. Rapoartele întocmite în urma verificărilor vor cuprinde concluzii privind deficienţele constatate, gravitatea lor, măsurile dispuse şi, acolo unde este cazul, notele explicative ale persoanelor în cauză, a precizat prefectul Cristian Roman. (Eliza Sofian)