Cel puţin 3 telefoane am primit la redacţie de la cetăţenii din comuna Tudora care au activităţi agricole, pentru a mi se plânge de o situaţie creată de sistemul birocratic care stăpâneşte încă activitatea instituţiilor de stat.
Agricultorii mi-au explicat că au trebuit să depună la APIA Botoşani dosare pentru a primi plata subvenţiilor agricole dar că trebuie să meargă din nou la Botoşani pentru a semna o cerere. În această situaţie sunt vreo 800 de agricultori iar dorinţa lor ar fi ca de la APIA Botoşani să fie delegaţi doi funcţionari care să vină în Tudora pentru a primi cererile în cauză şi nu să meargă ei la Botoşani.
Mi s-a părut justificată cererea cetăţenilor din această comună. Aşa că, l-am contactat telefonic pe primarul comunei Constantin Cucoreanu (foto) pentru a mă informa mai bine asupra situaţiei. „Cunosc problema. Deja am intervenit la APIA Botoşani pentru a le transmite dorinţa oamenilor şi le-am spus că le pun la dispoziţie un spaţiu în căminul cultural. Mai mult de atât nu am ce face” – mi-a explicat primarul la telefon.
L-am sunat pe Gabriel Tincu, directorul adj. al APIA Botoşani şi i-am prezentat dorinţa celor din Tudora. „Da, am primit adresa de la primărie şi vom trimite delegaţi la Tudora ca să nu mai vină cetăţenii la Botoşani. Problema este ca şi rezolvată” – a fost răspunsul primit de la Gabriel Tincu.
Iată că, atunci când primarul este „cu sânge în instalaţie” iar unii conducători de instituţie, precum directorul Tincu, sunt receptivi la problemele cetăţenilor, birocraţia poate fi învinsă în favoarea interesului public.