Ne tot plângem că prin urbea noastră n-au venit şi investitori de anvergură, care să creeze locuri de muncă şi să contribuie la dezvoltarea economiei locale. Iată că omul de afaceri ieşean, Dănuţ Prisecaru, se mută tot mai mult cu afacerile în târgul nostru.
Născut la 20 septembrie 1967, ieşeanul Dănuţ Prisecaru a pus în oraşul natal bazele unei afaceri de amploare, el ajungând acum să fie privit ca un investitor important, care poate modela, sau participa la modelarea destinului economic şi social al Moldovei. Afacerile le-a pornit cu „Moldova Mall”. A vândut această afacere şi a pus bazele alteia noi, cunoscută sub numele de ”Moldova universal”. În anul 2006 această societate şi-a încheiat activitatea cu un profit net de 55,05 milioane RON, la un venit total de 131,02 milioane3 RON.
O altă firmă a sa „Alimentara SA”, a înregistrat, tot în 2006, un profit net de peste un milion euro, ca la cealaltă firmă „Turism Moldova”, profitul net să fie de peste 2 milioane RON, la venituri în sumă de 11,2 milioane RON.
Principalul său concurent pe piaţa afacerilor ieşene este omul de afaceri Iulian Dascălu, motiv pentru care Dănuţ Prisecaru caută să-şi dezvolte afacerile pe piaţa Botoşanilor, o piaţă încă virgină pentru marii investitori. Pentru început a cumpărat Hotelul Rapsodia. Deja se poate vedea că în această vară a extins o terasă spre Pietonalul Unirii. A procedat şi la modernizarea spaţiilor de cazare, dar încă are multe de făcut pentru a aduce hotelul la nivelul cerinţelor Europei civilizate.
Prisecaru are un program prin care, cu ajutorul unui credit bancar de patru milioane euro, să modernizeze bucătăria şi sala restaurantului dar şi să adauge un corp nou de clădire celei deja existente.
El s-a mai arătat interesat şi de a pătrundere în media botoşăneană. Deocamdată a venit cu postul de televiziune TELE’M, ce încă are o audienţă scăzută, fiind prins mai mult în mediul rural şi numai cu antenă parabolică.
Din primăvară, Dănuţ Prisecaru pare a fi hotărât să pornească investiţia la mall-ul ce consilierii locali au hotărât să fie ridicat pe terenul din vecinătatea Banc Post. Investiţia este evaluată la valoarea de zece milioane euro şi va fi una de impact. Însă sunt şi multe îndoieli cu privire la succesul ei. Investiţii de asemenea amploare nu par să fie rentabile la Botoşani, unde populaţia este încă săracă. Fraţii Bidaşcă, de la Pita, deja au început să-şi reorinteze afacerile spre construcţii şi servicii, imensele lor spaţii comerciale fiind călcate de tot mai puţini clienţi. Nici cei de la Danilux nu stau excelent, magazinele Fidelio nemaifiind aglomerate ca acum un an.
Huţu de la Ovissim se plânge că distribuţia îi merge tot mai prost, iar celebrele magazine alimentare M 29 la 50 ale fostului deputat Gheorghe Marcu şi-au închis uşile. Despre închiderea magazinului Altex se zice că ar avea drept cauză expirarea contractului de închiriere a spaţiului. Realitatea este alta. Afaceristul nemţean Dan Constantin Ostahie, patronul „Altex”, a înregistrat în 2006 o pierdere de 14,085 milioane RON (faţă de un profit de 22 milioane RON în 2005), la o cifră de afaceri de 748,2 milioane RON, cu 245,55 milioane RON mai mică decât în anul anterior. Tot anul trecut, personalul „Altex Impex” s-a redus cu 410 persoane (dintr-un total de 2.201).
Aşadar, ieşeanul Prisecaru vrea să pătrundă pe piaţa afacerilor din Botoşani, numai că momentul ales nu pare să-i fie prielnic. Dar, ca orice om de afaceri care se respectă, bănuiesc că a apelat la specialiştii în marketing, iar studiul de piaţă făcut este unul solid şi realist, nu un fel de pospăială, cum obişnuiesc să facă economiştii noştri botoşăneni, cu vastă experienţă acumulată în economia socialistă şi deveniţi peste noapte specialişti în economia de piaţă. (Ioan Rotundu)