Modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de predare-primire de către Casa Judeţeană de Pensii (CJP) ale carnetelor de muncă aflate în evidenţa Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) este rectificat de unele proceduri legale. Acţiunea are în vedere activitatea de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente. Roxana Gavril, responsabil birou mass-media din cadrul ITM, a menţionat că în perioada următoare inspectoratul, la care se păstrează-completează, verifică şi certifică, potrivit prevederilor legale carnetele de muncă, urmează să pună aceste documente la dispoziţia CJP. Carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrisurile până la data de 1 aprilie 2001 şi certificatele de ITM pentru perioadele de până la această dată, conform documentelor gestionate. "Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse în prima pagină a carnetului de muncă. În acest scop, inspectoratul va solicita în scris angajatorilor pentru care păstrează şi completează carnetele să transmită copiile solicitate în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise", a spus Roxana Gavril. Pentru angajatorii care au aprobarea din partea ITM ale propriilor angajatori, inspectoratul va întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncă însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a carnetelor de muncă va ţine cont de capacitatea de prelucrare de la nivelul CJP şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncă nu se vor afla în posesia angajatorilor. În aceste cazuri, inspectorii muncii vor solicita în scris angajatorilor să predea carnetele de muncă în termen de 30 de zile lucrătoare de la data înştiinţării scrise. La preluarea carnetelor de muncă de la angajatorii prevăzuţi se va încheia un proces verbal, iar personalul ITM va verifica îndeplinirea condiţiilor. În cazul în care se constată neîndeplinirea acestora, documentele preluate vor fi returnate angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisă să fie reînnoită pentru documentele necorespunzătoare, până se constată îndeplinirea respectivelor condiţii. (Petronela MELENCIUC)