Cadrul didactic este de părere că erodarea respectului faţă de profesori şi faţă de învăţământ în general vine din familii, dar şi din cauza locului pe care l-au rezervat guvernanţii educaţiei. Tema aceasta, a respectului elevilor pentru profesori a fost abordată şi la una dintre ultimele întâlniri ale cadrelor didactice înscrise la Forumul didactic.
La această întâlnire însă, au fost avansate şi alte puncte de vedere referitoare la respectul pe care îl impun elevilor cadrele didactice. Se poate ca problema să fie la profesor. Practicile învechite şi prejudecăţile menţinute de o atitudine conservatoare a unor cadre didactice au fost identificate ca probleme de la care poate porni erodarea respectului.
Elevul poate dezvolta o antipatie şi o lipsă totală de respect faţă de un cadru didactic care recurge la practici învechite. Au mai fost identificate şi alte posibile cauze ale reducerii respectului elevilor faţă de cadre didactice şi trebuie să recunoaştem că uneori astfel de probleme apar în şcoli. Fie o exigenţă exagerată, fie o bunătate excesivă, sau chiar practici de favorizare a unor elevi, pot fi punctul de plecare al acestei probleme, a declarat un alt cadru didactic participant la Forum.
Acesta a mai precizat că este absolut necesar ca omul de la catedră să ofere respectul cuvenit clasei, să ştie să tolereze micile scăpări ale elevilor dar totuşi să poată să se impună atunci când este nevoie. (Doina Marcu)