Săptămâna aceasta, reprezentanţii Unităţii de Management a Proiectelor pentru Învăţământul Preuniversitar (UMPIP) din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării vor demara acţiunea de monitorizare anuală a Proiectului pentru Învăţământul Rural. Pentru a realiza această monitorizare, se va prezenta la Botoşani o echipă de la Bucureşti din cadrul UMPIP, la care se vor adăuga doi experţi în educaţie de la Suceava, respectiv Iaşi, precum şi unul din inspectorii generali ai Inspectoratului Judeţean Şcolar Botoşani şi un reprezentant al Unităţii Judeţene de Implementare a Proiectului.
Programul monitorizării va cuprinde întâlniri şi discuţii cu elevii şcolilor din mediul rural incluse în proiect, cu părinţii, cadrele didactice, precum şi cu autorităţile locale, a precizat Ada Macovei, expert în educaţie. În cadrul monitorizării se vor aplica numeroase instrumente de evaluare ce vor fi adresare tuturor celor implicaţi în program. Cadrele didactice care au parcurs mentoratul vor fi supuse unor chestionare. În acest fel, comisia de monitorizare vrea să constate dacă s-a schimbat ceva sau nu în urma programului de formare. De asemenea va fi aplicată şi o grilă de analiză a instituţiilor şcolare. În cadrul monitorizării vor fi verificate o serie de şcoli care au participat la concurs. Unul dintre principalele criterii de selecţie a şcolilor ce vor fi supuse monitorizării se referă la gradul de dezvoltare socio-economică a comunităţii locale. Astfel, sunt selectate în vederea monitorizării Şcoala nr. 2 Tudora, Şcoala nr.2 Vorona, cu un nivel dezvoltat socio-economic, Şcoala Cristeşti ce are un nivel minim de dezvoltare, Şcoala Vlăsineşti şi Şcoala cu clasele I-IV Boscoteni, comuna Frumuşica, ce a avut facilitare şi mentorat şi un nivel scăzut de dezvoltare socio-economică. (Margareta NICHIFOR)