Reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilităţi Publice au ţinut să risipească negura în situaţia cu care s-a confruntat noul operator de apă de la Botoşani, Nova Apa Serv, în ce priveşte plăţile în avans făcute de o parte dintre botoşăneni.
Înainte de Anul nou, directorul Maricel Georgescu anunţa că aceste încasări nu se regăsesc în contabilitatea noului operator. Prin urmare, conducerea S.C. Nova Apaserv S.A. îi îndrumă pe botoşănenii aflaţi în această situaţie să adreseze cererile lor fostului operator S.C. Apa Grup S.A., în atenţia domnului administrator judiciar, avocat Constantin Lulu Dascălu, înregistrarea solicitărilor făcându-se la sediul societăţii, pe strada Octav Onicescu nr. 3.
Până pe 1 octombrie 2010 producţia şi încasările s-au reflectat în contabilitatea S.C. Apa Grup, societate aflată în prezent în insolvenţă şi care, din punct de vedere juridic şi financiar-contabil, nu are nici o legătură cu noul operator S.C. Nova Apaserv S.A a declarat directorul SC Apa Grup Botoşani, Maricel Georgescu.
Au lămurit, însă, situaţia reprezentanţii ANRSC. Plăţile în avans efectuate de cetăţeni pentru furnizarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare trebuiau preluate de noul operator Nova ApaServ. Nu este corect tratamentul aplicat de către noul operator cetăţenilor care au făcut dovada că sunt bun-platnici. Asociaţia de dezvoltare intercomunitară Aqua trebuia să analizaze situaţia cetăţenilor care au plătit în avans, înainte de a semna contractul cu noul operator. Faptul că acţionarii noului operator sunt aceiaşi, care au fost şi la vechiul operator, iar conducerea noului operator este aceeaşi cu a vechiului operator, pot să constituie un avantaj în rezolvarea situaţiei create, a declarat Daniel Alexandru, director adjunct al ANRSC.
Suma pe care ar trebui să o restituie Apa Grup către consumatorii care au facut plăţi în avans se ridică la aproximativ 100 de mii de lei. (Lavinia Preda)