Prezenţa firmelor româneşti pe piaţa Republicii Moldova este percepută în mediul de afaceri ca un punct strategic de plecare a investiţiilor spre alte pieţe din regiune, a declarat, pentru ROMPRES, Mariana Dicianu, director la societatea de târguri şi expoziţii Romexpo SA. „Interesul firmelor româneşti de a-şi plasa afacerile în Republica Moldova nu este la fel de mare ca cel al firmelor moldovene care doresc să intre pe piaţa noastră. La manifestarea organizată de Romexpo la Chişinău, între 27 iunie şi 1 iulie, sub genericul Zilele Economiei României în Republica Moldova, vor participa în special firmele din industrie. Evenimentul va avea, în principal, un caracter informativ, în special în ceea ce priveşte modul de operare pe piaţa moldovenească, dar şi despre facilităţile fiscale care sunt oferite investitorilor. De asemenea, ne propunem, în egală măsură, să stabilim contacte directe între oamenii de afaceri interesaţi cu adevărat să coopereze. Cred că la finele manifestării se vor contura direcţiile pe care mediul de afaceri român va acţiona pe piaţa din Republica Moldova”, a precizat Mariana Dicianu. Evenimentul, găzduit în centrul internaţional de expoziţii Moldexpo din Chişinău, este o manifestare „în oglindă” la cea găzduită în prezent la Romexpo şi intitulată „Săptămâna Economiei Republicii Moldova în România”. „Zilele Economiei României în Republica Moldova” va reuni trei evenimente - o expoziţie de prezentare a firmelor, o misiune şi un forum economic. De altfel, forumul îşi propune să facă un bilanţ al celor două manifestări de la Bucureşti şi Chişinău, pentru a reliefa disponibilitatea de cooperare a întreprinzătorilor români şi moldoveni. „Romexpo a avut rolul de iniţiator al acestor evenimente în oglindă, găsind în Moldexpo un partener la fel de interesat în promovarea intereselor mediului de afaceri. Romexpo, Camera de Comerţ şi Industrie a României şi Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti sunt un factor important în dezvoltarea relaţiilor comerciale bilaterale, cu atât mai mult cu cât România nu ocupă încă un loc bun în topul investitorilor străini în Republica Moldova. Există, în acest moment, o disponibilitate sporită din partea Ministerului Economiei şi a Camerei de Comerţ din Republica Moldova pentru a asigura condiţii favorabile de încheiere a unor contracte ferme între firmele române şi moldovene”, a spus Mariana Dicianu. Manifestarea „Zilele Economiei României în Republica Moldova” este parte a unui proiect mai amplu iniţiat de Romexpo, care cuprinde manifestări similare şi cu alţi parteneri din Europa, acest sistem de cooperare urmând a se dezvolta începând cu 2007.