Majoritatea românilor consideră că Ministerul Educaţiei trebuie să stabilească ce învaţă copiii la şcoală (79%), 61% cred că acest lucru trebuie stabilit de profesori, 34% - de către părinţi şi 31% de fiecare şcoală în parte. Alţi 14% spun că elevii ar trebui să stabilească ce trebuie învăţat la şcoală, iar 8% consideră că această sarcină trebuie să revină bisericii.
Dintre cei 81% de intervievaţi, care spun că şi-ar sfătui copiii să-şi continue studiile după absolvirea învăţământului obligatoriu, jumătate i-ar înscrie la liceu, iar 67% i-ar îndemna să urmeze şi o facultate.
Numai 10% dintre părinţi spun că şi-ar îndemna copiii să-şi găsească de lucru după absolvirea învăţământului obligatoriu, majoritatea (54%) în străinătate, 33% preferă ca odraslele să îşi găsească de lucru în ţară, iar 5% i-ar îndemna să muncească în gospodărie.
Doar 7% dintre intervievaţi cred că şcolile din România oferă şanse egale tuturor copiilor, 34% cred că şansele sunt egale în mare măsură, iar într-un procent aproape egal - 37% - românii cred şansele sunt egale în mică măsură. Violenţa din şcoli este percepută ca foarte mare de 11% dintre respondenţi, 36% spun că este mare, 31% - mică, iar 12% cred că violenţa în scoli este foarte scăzută.
Sondajul a fost realizat de TNS-CSOP pe un eşantion de 1.500 de persoane, în luna iulie 2006 şi are o marjă de eroare de 2,6%.(NewsIn)