În prezent, în companiile americane se ţin de două ori mai multe şedinţe decât acum jumătate de secol, pentru că s-a constatat o ameliorare a productivităţii muncii după aceste întruniri colective cu şefii, potrivit Washington Profile. Experţi în organizarea muncii atribuie un rol important mai multor factori care influenţează dispoziţia angajaţilor şi, în consecinţă, inclusiv productivitatea muncii lor, precum stilul de conducere, structura organizaţională, modul în care sunt distribuite competenţele, mobila, iluminatul, aerul curat etc. Cu toate că mulţi angajaţi din firmele americane se plâng că se ţin întruna şedinţe, o pierdere de vreme, în opinia lor, în realitate, majoritatea dintre ei consideră benefică o şedinţă pe zi. Însă ca o şedinţă să dea şi rezultate, aceasta trebuie bine organizată, respectându-se mai multe criterii, dintre care cel mai important este de a nu plictisi auditoriul, susţine un grup de experţi de la Universitatea din Carolina de Nord. Iată câteva dintre criteriile menţionate de experţii americani: la o şedinţă nu trebuie să participe doar oameni dintr-o singură echipă, şedinţa trebuie să aibă un ritm alert, angajatul trebuie să simtă că participarea sa la şedinţă este cu adevărat necesară, iar opiniile sale sunt luate în consideraţie de către şefi. Aceiaşi experţi spun că sunt mai indicate câteva şedinţe scurte în serie, decât una singură şi lungă.