La celelalte două, SC Locativa SA şi SC Termica nu se va pune problema. Este foarte posibil ca respectarea acestei HG de Guvern aşa cum a fost dată să ducă la reducerea subvenţiei cu 15 % la Eltrans. Măsura ar duce la incapacitatea societăţii de a-şi plăti datoriile din urmă care, în total, se cifrează la 1.700.000 lei. Numai anul trecut, datoriile sunt de peste 400.000 lei, a precizat Florin Ghiorghiţă.
Societatea este rău pe jantă. Piese de schimb în depozit sunt ioc, bani la buget, nici atât. Numărul de clienţi a scăzut drastic. În ce priveşte dotarea, tehnica de calcul, aceasta este la nivelul anilor 1990-1993, de atunci nu s-au mai făcut nici un fel de investiţii. Fără a mai pune la socoteală că zilnic au câte unul - două tramvaie defecte. Anul trecut au primit subvenţii de 1.700.000 lei, plus bani la investiţii. 50% din bugetul SC Eltrans este subvenţionat de Consiliul Local. Trebuie să găsim neapărat nişte măsuri de redresare. O variantă ar fi achiziţionarea de tramvaie noi, dar şi aparate de taxat pentru a scoate taxatorii, care contribuie foarte mult la ponderea salariilor. O să fie doar câţiva controlori. Vor controla şi cei de la Poliţia Comunitară, a mai adăugat viceprimarul municipiului Botoşani.
Din punctul său de vedere dacă se continuă în ritmul acesta, într-un an doi, societatea nu va mai rezista şi se vor impune măsuri drastice. Fie privatizarea, o infuzie de capital de la Consiliul Local care să acopere cheltuielile şi investiţiile, fie închiderea societăţii. (Eliza Sofian)