Joi am trecut în revistă lucrările la cele două drumuri naţionale principale care străbat judeţul nostru. La drumul spre Ştefăneşti lucrările la cele două puncte fierbinţi de la intrarea şi ieşirea din localitatea Stăuceni au avansat semnificativ, deja porţiunile de viaduct s-au conturat în toată dimensiunea lor.
S-a turnat asfalt începând cu intrarea în localitatea Victoria şi până la limita cu râul Suliţoaia, unde se construieşte un pod important şi la care lucrările au avansat de asemenea, fiind în prag de finisare (foto 1).
Asfalt s-a turnat şi pe raza localităţii Silişcani, lucrările la podeţele de aici fiind finalizate. Mai avem asfaltată porţiunea dintre ieşirea din pădurea Vânători şi până aproape de intrarea în pădurea Drislea.
Pe raza satului Drislea se lucrează intens la podul peste râul cu acelaşi nume (foto 2) dar şi la ieşirea din localitate spre Truşeşti, o zonă extrem de instabilă dar pe care se va putea circula pe noul viaduct.
Şi la podul de peste râul Jijia, la intrarea în localitatea Truşeşti, lucrările sunt avansate.
Cert este că în momentul de faţă, întreg segmentul de drum se află în lucru şi sunt şanse reale ca aceste lucrări să fie finalizate până la sfârşitul anului.
Mai dificil se poate circula pe drumul naţional Botoşani Tg. Frumos, mai ales pe segmentul dintre Flămânzi şi Botoşani. Deşi se toarnă asfaltul dinspre Flămânzi spre Botoşani, începând din localitatea Copălău şi până la intrarea în Botoşani, cale de vreo 20 km, drumul este anevoios de parcurs pentru că s-a decopertat de stratul de beton (porţiunea dintre Botoşani ş Copălău a fost betonată în regimul comunist pentru că pe aici se deplasau tacurile spre poligonul din Copălău) şi se pregăteşte patul pentru noul strat de asfalt. Cei mai supăraţi sunt copălăernii pentru că praful care se ridică în urma maşinilor nu le mai permite să-şi vândă la stradă căpşunile şi legumele proaspăt recoltate.
După cum avansează lucrările, s-ar putea ca acest comerţ aducător de venituri pentru mulţi săteni să nu mai poată fi practicat pe întreg parcursul veri.
Pentru cei care nu cunosc reţeaua de drumuri paralelă cu drumul naţional le sugerez ca imediat ce ies din localitatea Copălău şi trec podul peste râul Miletin, să facă la stânga spre Coşula, apoi tot la stânga spre satul Ghilăneşti, comuna Cristeşti şi să iasă la drumul spre Vorona, în zona satului Orăşeni Deal, după care la dreapta spre Botoşani. Întreg traseul este asfaltat şi bun de circulat iar distanţa este mai lungă cu doar câţiva km faţă de traseul normal.