Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Anunţuri
Fapt divers
Editorial
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Ofertă de afaceri
Umor
Comentarii
Publicitate
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7667 lei
1 USD = 4.3224 lei


Număr accesări
Astăzi:
3398
De la 07 Ianuarie 2003
72115630

TVR 1 intră în Basarabia prin fiul lui Voronin

  • 13 May 2008, 23:00
Compania SunCommunications din Basarabia va retransmite in reteaua sa de cablu postul de televiziune TVR 1. Potrivit unui comunicat al firmei mentionate, TVR1 va inlocui in grila Sun Comuncations postul Kanal D, care a pierdut drepturile de difuzare in Basarabia in luna aprilie, relateaza Ziua preluata de Romanian Global News.
Conform unor informatii aparute in presa de la Chisinau, compania SunCommunication ar fi controlata de Oleg Voronin, fiul presedintelui moldovean Vladimir Voronin, sub al carui mandat a fost declansata o virulenta ofensiva romanofoba, precizeaza sursa mentionata. Compania SunCommunications exista pe piata din 1993 si dorim sa atragem atentia directorului companiei ca nu exista si varianta de limba moldoveneasca pe site-ului acestei companii. In acelasi timp, ne intrebam cum se descurca cetatenii basarabeniunea de "limba moldoveneasca" atunci cand doresc sa afle informatii de pe acest site.
"Din putinele posturi romanesti pe care SunCommunications nu le difuzeaza, noi am selectat TVR1 in baza cererilor si preferintelor consumatorilor nostri si in baza faptului ca TVR1 detine drepturile de difuzare pe teritoriul Republicii Moldova. SunCommunications a solicitat Consiliului Coordonator al Audiovizualului permisiunea de a adauga postul TVR 1 pe lista de posturi la data de 6 mai si a obtinut aceasta permisiune. Dintre posturile romanesti care in prezent nu detin in intregime drepturile de autor pentru a difuza pe teritoriul Republicii Moldova, cele mai solicitate de catre clientii SunCommunications sunt: Antena1, Prima TV si B1TV. SunCommunications va continua sa colaboreze cu aceste posturi pentru obtinerea drepturilor de difuzare a programelor lor in reteaua noastra de cablu", se mentioneaza in comunicatul difuzat luni.
Unimedia, preluata de Romanian Global News, precizeaza ca, pana in vara anului trecut, postul romanesc de televiziune era difuzat pe frecventa nationala II din Basarabia si era unul din cele trei posturi TV care putea fi receptionat pe intreg teritoriul republicii, alaturi de postul rusesc ORT si de Moldova1.
Disputa in jurul transmiterii TVR1 pe teritoriul Moldovei s-a iscat la 31 iulie 2007 cand CCA (Consiliul Coordonator al Audiovizualului - n.red) a scos, la cererea Ministreului Dezvoltarii Informationale, reteaua nr. II de stat la concurs. Atunci a fost invocat motivul ca Societatea Romana de Televiziune (SRTv) nu-si onoreaza obligatiunile financiare fata de IS "Radiocomunicatii". Mai multi membri ai CCA, dar si reprezentanti ai societatii civile si politicieni au calificat atunci aceasta decizie drept una ilegala. CCA, insa, nu a mai revenit asupra ei. La 27 septembrie, castigator al concursului pentru utilizarea retelei a fost desemnat postul de televiziune "2 Plus" ("Telefe M International" SRL).
Ca urmare, SRTv a atacat in judecata in luna noiembrie decizia CCA, solicitand despagubiri in valoare de jumatate de milion de euro. Actualmente, unele emisiuni din grila postului public de televiziune al Romaniei pot fi urmarite pe teritoriul Moldovei si prin intermediul EuTV, care a semnat un contract cu TVR International privind dreptul de retransmitere a acestuia in Basarabia. (Romanien Global News)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (0)]


Job de student in Belgia, noua reglementare
Ce valori promovează învăţământul românesc şi pentru cine?
Reacţii la acţiunile xenofobe îndreptate împotriva românilor din Europa
Adevărata corupţie
Ioan Rotundu
Voronin apără sârma ghimpată care desparte Basarabia de UE
Comentariul comentariilor (CXII)
(Ioan Rotundu)
Comunicat de presă
Publikus informáciokat akar megtudni? Tanuljon meg magyarul!
Program Tele'M Botoşani miercuri, 14 mai
Horoscop
Dialog între blonde
CARTEL AFLA - Campanie de sindicalizare
Zice că-i serios şi vrea să facă afacere serioasă
Merită să câştige preşedinţia CJ
Se limpezesc apele în lupta electorală
„Supravieţuitorul” la Botoşani
Bucecenii vor putea face sport pe săturate
Pensionarii mai au de aşteptat o lege
Credite speciale pentru profesori
Locul întâi la „Non violenta”
Cu profesorii la tratament
Poliţia trebuie să facă lumină în cazul buletinelor de vot sustrase
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă