Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Infracţiuni
Economic
Fapt divers
Editorial
Sănătate
Administraţie
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Mediu
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
15461
De la 07 Ianuarie 2003
122875528

Taxa auto va fi redusa cu 30%

  • şi pentru motoare Euro 5 şi maşinile cele mai poluante
  • 5 June 2011, 23:00
Taxa de poluare auto va fi redusa cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu si pentru masinile dotate cu motor Euro 5, in cazul carora taxa va ramane nemodificata, releva proiectul ordonantei de modificare a taxei auto obtinut de Mediafax.
In acelasi timp, pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc.
Actul normativ introduce o noua grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, pentru autovehicule incadrate in categoria M1, respectiv a vehiculor concepute si construite pentru transportul de pasageri care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune.
Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 30% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane la acelasi nivel.
Grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinii releva totodata ca nici taxa auto perceputa incepand cu acest an pentru masini Euro 5 nu va fi redusa, fiind mentinuta la nivelul actual.
Surse oficiale au declarat pentru Mediafax ca forma actuala a proiectului de ordonanta nu modifica valorile si pentru masinile Euro 5 pe considerentul ca taxa auto perceputa in cazul acestora este deja la un nivel redus.
O decizie finala va fi luata intr-o sedinta viitoare a Guvernului. Pentru masini Euro 5, taxa auto a fost introdusa la inceputul acestui an. In prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unui autoturism vechi de doi ani.
Pentru o masina Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani este achitata o taxa de 507 euro, iar inregistrarea unei masini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani impune plata unei taxe de 1.541 euro.
Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa se ridica la 1.950 euro.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.
Agenţia de ştiri HotNew

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Teamă amestecată cu sete de răzbunare
Ioan Rotundu
Horoscop
Bancul zilei: Papagalul gomos
Caricatura zilei
Un şarpe de peste 5 metri lungime a îngrozit locuitorii unei comune din Constanţa
Germania nu va despăgubi producătorii de legume europeni
Investigaţii la un restaurant german
17 persoane s-au îmbolnăvit de E. coli după ce au mâncat aici
Ministerul Agriculturii solicită CE despăgubirea producătorilor de castraveţi
Asigurăm bilete la business class pentru firmele străine care nu îşi respectă contractele
Crescătorii de capre au probleme de marketing
Cine se teme de Moldoovis?
Deputatul Andrei Dolineaschi se explică
95 de ani de la moartea lui Ştefan Luchian
marcaţi printr-un concurs de pictură
Deputatul Buhăianu deplânge situaţia finanţării spitalelor
De azi, CAS încheie contracte cu furnizorii de servicii medicale
Bani mai mulţi pentru medicii de la centrele de permanenţă
Amenzi pentru publicitate agresivă
Azi, prima probă la Bac
E.coli îşi are originea în Germania
Dorin Chirtoacă rămâne primar de Chişinău
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog