Ieri, ministrul Ecaterina Andronescu a anunţat că le-a cerut inspectorilor şcolari din toate judeţele să facă o analiză a rezultatelor şi să prezinte datele ministerului. Inspectorii generali trebuie să găsească explicaţii pentru rezultatele foarte proaste ale elevilor, acolo unde acestea au fost înregistrate.
Problemele înregistrate la aceste ultime teze cu subiect unic, incertitudinea că rezultatele obţinute de elevi reflectă nivelul lor real de pregătire sunt motive care pledează pentru renunţarea la această modalitate de testare a cunoştinelor elevilor şi de triere a lor pentru admiterea în liceu. Chiar şi la întâlnirea avută la sfârşitul săptămânii trecute între ministrul Educaţiei şi inspectorii şcolari generali s-a ridicat această problemă, de a se renunţa la tezele cu subiect unic.
La Botoşani, la tezele cu subiect unic nu au reuşit să obţină nota cinci aproximativ 2500 de elevi de clasele a VII-a şi a VIII-a. O analiză a rezultatelor tezelor cu subiect unic ar fi binevenită. dacă au fost atâtea note mici, iar la unele şcoli a plouat cu note mari, trebuie văzut dacă aceste rezultate nu au fost influenţate în vreun fel sau altul de cei care au supravegheat elevii în timpul tezelor, este părerea pe care şi-a exprimat-o mama unuia dintre copiii care au susţinut teza cu subiect unic la Limba şi literatura română. (Doina Marcu)