Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Infracţiuni
Fapt divers
Învăţământ
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Gastronomie
Comentarii
Mediu
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.8286 lei
1 USD = 4.4674 lei


Număr accesări
Astăzi:
24087
De la 07 Ianuarie 2003
76774631

Timbrul de mediu intră în vigoare la 15 martie

  • 19 February 2013, 23:00
Guvernul a adoptat marti ordonanta de urgenta privind timbrul de mediu, iar termenul de intrare in vigoare este de 15 martie, a spus ministrul Mediului, Rovana Plumb, dupa sedinta de Guvern. Pana atunci vor fi redactate normele de aplicare. Marea noutate fata de proiectul prezentat in ianuarie este ca va creste taxa pentru masinile diesel Euro 3 si Euro 4, considerandu-se ca emisiile poluante sunt mai mari la acestea.
"Ca noutate, pentru proeict se acorda un eco-tichet de 2.500 euro pentru masinile electrice", a mai spus ministrul Rovana Plumb.
Marea diferenta fata de proiectul prezentat la final de ianuarie tine de faptul ca a crescut valoarea timbrului de mediu pentru masinile Euro 3 si Euro 4 cu motoare diesel fiindca la acestea emisiile de pulberi sunt mai mari, a spus ministrul Mediului, subliniind ca schimbarea a venit in urma dezbaterii publice.
La masinile Euro 5 diferentele dintre timbrul de mediu la diesel si cel la benzina sunt minime, fiindca si diferentele de emisii sunt minime, a mai spus Rovana Plumb care a nu a putut explica exact care sunt diferentele elgate de cuantumul taxei la Euro 3 si Euro 4 diesel, mentionand insa ca vorbim de o crestere de 15-20%.
"Este o diferenta de 1,75 intre diesel si motorina pentru masinile diesel Euro 3 si Euro 4", a spus ministrul, explicand ca 1,75 este un indicator determinat statistic in functie de toate emisiile poluante aferente tehnologiei pe motorina. Ministerul Mediului a pus pe 23 ianuarie in dezabatere publica proiectul de ordonanta pentru timbrul de mediu, iar la dezbaterea organizata la Minister, opiniile au fost divergente. Dacia a cerut taxe mai mari pentru masinile diesel Euro 3 si Euro 4 spre exemplu, iar cetatenii s-au plans ca din contra, pentru aceste masini taxele ar trebui sa fie mai mici.
In proiectul de ordonanta gandit sa modifice si sa completeze legea 9/2012 sunt cateva lucruri controversate. Se propune ca taxa sa fie crescuta cu cateva zeci de procente (in medie 10%, insa si 80% la unele modele) pentru masinile Euro 3 si Euro 4, vizate fiind cele mai populare masini rulate din tara, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus.
Pe de alta parte, la masinile Non Euro se propune ca taxa sa scada cu 90%, la cele Euro 1 cu 80% si la Euro 2 cu circa 60%. Taxele pentru aceste masini devin deodata mult mai acceptabile si contrazic cele spuse de autoritati in mod obsesiv in ultimii ani: nu vrem sa devenim cimitirul de masini al Europei, ci vrem sa innoim parcul auto. Si totusi, conform acestui proiect, timbrul de mediu pentru o rabla de 15 ani ajunge sa fie mai mic decat pentru un model second-hand mult mai modern tehnic si de doar 5-6 ani vechime.
Totusi, reprezentantii APIA considera ca masinile foarte vechi din Germania si alte tari din Vest nu mai sunt un pericol fiindca nu e rentabil sa aduci o masina atat de veche.
Agenţia de ştiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscop
Bancul zilei: Măicuţa autostopistă
Gastronomie: Chisoagă de peşte cu ceapă
Petru BOGATU: Sfârşitul AIE pe stil vechi
Jaf armat spectaculos pe aeroportul din Bruxelles
s-au furat diamante în valoare de 50 de milioane de dolari
Secretar de stat in ministerul Transporturilor ridicat de procurorii DNA
PSD Constanta despre reţinerea secretarului de stat Valentin Preda
reţineri abuzive perpetuate de miliţia securistă a lui Traian Băsescu
Angajatorii, atenţionaţi să anunţe angajarea şomerilor
Putem evita scumpirea gunoiului
Momentul adevărului şi pentru elevii de clasa a VIII-a
Angajaţii Spitalului judeţean vor tichetele de masă, confiscate de Ponta
Botoşani: Patroni cercetaţi penal pentru afaceri dubioase
Botoşani: Învins de nămeţi, prefectul Macaleţi a preferat lupta cu inundaţiile
Şi în privinţa bisericii Sf. Gheorghe, Portariuc s-a ales doar cu promisiuni
9 urmăriţi penal au fost recuperaţi din străinătate de Poliţia Botoşani
Ipocrizia senatorului Doina Federov ici şi timbrul de Mediu
Viceprimarul de Lunca accidentat în timpul serviciului
Portariuc s-a întors de la Bucureşti doar cu promisiuni
Deputata Tamara Ciofu se ţine de propuneri populiste
"I love music" – Întâlnire la Mediatecă
Guvernul bulgar a demisionat
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă