Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Infracţiuni
Anunţuri
Economic
Fapt divers
Editorial
Administraţie
Social
Horoscop
Umor
Comentarii
Religie
Anchete
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.7440 lei
1 USD = 4.1547 lei


Număr accesări
Astăzi:
12857
De la 07 Ianuarie 2003
71020849

Umilinţă şi dispreţ, ultimele servicii oferite de BCR la Botoşani

  • Ioan Rotundu
  • 23 July 2016, 23:00
De două săptămâni mă chinui să închid un cont deschis la BCR – Sucursala Botoşani şi numai nu reuşesc. Tot calvarul a început cu 30 septembrie anul trecut. Asociaţia culturală „Demostene Botez” care are drept obiect de activitate promovarea personalităţii şi operei scriitorului Demostene Botez născut la Hulub – Dângeni dar şi susţinerea unor activităţi cultural-educative a deschis contul la BCR Botoşani în cursul anului 2008. De atunci toate operaţiunile de bancă s-au derulat prin acest cont, drept de semnătură unică’ având subsemnatul şi soţia.
După decesul soţiei din b29 septembrie 2015 m-am prezentat la bancă pentru a deschide un card pe numele meu şi a declara pierdut tokenul, solicitând eliberarea unui altuia. Credeam că toate operaţiunile le voi rezolva în decurs de maxim o oră. N-a fost deloc aşa. Funcţionarul cu care am intrat în contact a început să mă ancheteze asupra împrejurărilor pierderii tokenului. I-am explicat că pur şi simplu nu l-am găsit, posibil să fi dispărut odată cu poşeta soţiei în clinica de la Iaşi după deces.
Am răsuflat uşurat când mi-a spus că am de plătit 10 euro şi mi se va elibera alt token. Însă a urmat surpriza. Eu nu puteam primi tokenul şi nici nu puteam efectua operaţiuni de cont pentru că trebuia să fac dovada că Asociaţia este una legal constituită şi este funcţională. I-am explicat că din anul 23008 am avut operaţiuni lunare şi că pe site-ul Ministerului de Finanţe apar bilanţurile contabile anule, ce altă dovadă de funcţionare mai vor. Apoi, când s-a deschis contul a fost depus dosarul de legalizare a Asociaţiei, deci banca are toate documentele de înfiinţare şi funcţionare.
Degeaba, funcţionara mi-a spus că dacă nu fac dovada cu vreun act de la Judecătoria Botoşani că Asociaţia este funcţională nu îmi poate permite accesul la cont. M-am enervat şi în numai o oră am deschis cont la o altă bancă, mai ales că între timp am descoperit cardul soţiei şi PIN-ul şi am retras banii din contul de la BCR, crezând că le-am învins birocraţia.
Numai că la sfârşitul anului 2015, când s-a întocmit bilanţul contabil, s-a descoperit că erau facturi neîncasate. Am făcut demersuri pentru a le încasa dar plătitorii au virat banii în contul de la BCR.
După Paşti, când toate fracturile restante au fost încasate, am decis să merg din nou la BCR pentru a închide contul şi a transfera soldul în banca cu care deja lucram de peste jumătate de an. M-am prezentat la BCR luni, 4 iulie, adică de Ziua Naţională a Americii, sperând că fiind vorba de închidere de cont operaţiunea se va realiza pe loc, în baza adresei oficiale a Asociaţiei.
Am ajuns la funcţionara Mardar care după câteva întrebări lămuritoare mi-a spus că închide contul imediat. Apoi mi s-a spus soldul şi am completat un ordin de plată pentru a fi virat la banca indicată. Numai că atunci când am ajuns la ghişeul de operaţiuni, cea de la ghişeu, după ce a introdus datele în calculator, mi-a explicat că nu poate transfera soldul pentru că nu sunt „autorizat”. Iniţial am crezut că glumeşte, apoi am înţeles că în lipsa „autorizării” nu pot închide contul. Am revenit la doamna Mardar care a verificat ceva în calculator şi mi-a spus că într-adevăr nu sunt „autorizat”, explicându-mi că nu pot face operaţiuni pentru că n-am adus dovada că Asociaţia este activă.
M-a pus şi am completat nişte documente, după care m-a rugat să revin peste două zile. Am revenit în 7 iulie dar mi-a spus că n-a primit răspuns de la BCR Bucureşti, de la un anume „domn Alin”. Acest domn trebuia să-mi aprobe autorizarea de acces la cont ca să-l pot închide. Mi-a stabilit un nou termen, aşa că am revenit luni, 11 iulie, considerând că între timp „domnul Alin” a fost binevoitor cu mine şi mi-a dat aprobarea buclucaşă.
Luni nu mai era doamna Mardar ci o colegă a sa care cunoştea situaţia. Colega sa mi-a explicat că de fapt este necesar ca să refac dosarul de autorizare pe care l-am întocmit când am deschis contul pentru că de la BCR Bucureşti s-a stabilit ca la intervalul de trei ani fiecare persoană juridică să-şi refacă dosarul de autorizare pentru acces la cont. Cine nu se supune acestei reguli i se blochează accesul la cont.
Pentru ce o aşa birocraţie pe timpul şi banii clientului nu mi s-a oferit un răspuns logic ci doar un strâns din umeri. Am plecat pentru a reveni miercuri,. 13 iulie, tot fără succes pentru că „domnul Alin” de la Bucureşti n-a luat nicio decizie. Probabil că lucrează la inventarea unor noi condiţii birocratice. Vineri, 15 iulie, am fost din nou prezent la poarta BCR Botoşani şi tot fără succes.
Practic, „domnul Alin” trebuie să aprobe închiderea mea de cont fără a mai fi nevoie să refac dosarul de autorizare pentru că este situaţia unei încetări de operaţiuni bancare şi nu una de deschidere de cont. Numai că „domnul Alin”, văzând că eu vreau să plec de la BCR, a decis să mă pedepsească şi să nu transmită la Botoşani acea dezlegare fără de care nu pot închide contul. Aşadar, pe banii şi timpul meu, conducerea BCR Bucureşti a decis că dacă nu respect regulile lor birocratice stabilite fără a ţine cont de respectul faţă de client şi operativitatea serviciilor oferite, nu mă pot folosi de proprii bani.
Cazul meu nu este singular. Ştiu mai mulţi botoşăneni care au avut mari probleme cu gestionarea contului deschis la BCR. Li s-a luat bani din cont fără a fi respectate prevederile legale, li s-a blocat contul fără a fi înştiinţaţi etc. Recent am luat act că BCR Bucureşti este implicată şi într-o operaţiune de „spălare de bani”. Toate acestea sunt semnale serioase pentru clienţii băncii care ar trebui să reflecteze dacă merită să fie umiliţi şi dispreţuiţi prin serviciile oferite de această bancă în condiţiile în care sunt bănci unde operativitatea, respectul pentru client şi birocraţia minimă sunt cartea lor de vizită.
În ce mă priveşte, luni, 18 iulie, voi fi din nou la poarta BCR Botoşani (foto) pentru a-mi lua porţia de umilinţă şi dispreţ din partea „domnului Alin”, un fel de Dumnezeu mai mic prin BCR Bucureşti care are drept de viaţă şi de moarte asupra contului Asociaţiei pe care o reprezint. Pe vremea când BCR era bancă socialistă clienţii se bucurau de mai mult respect că dacă-i reclamai „la partid” directorul zbura imediat din funcţie. Acum, dacă reclami o bancă la Mugur Isărescu, acesta te acuză că vrei să pui în pericol sistemul bancar românesc.

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (1)]


Nu te ridica marinare mai sus decât catargul!
Ioan Rotundu
Hoţ prins de un poliţist de frontieră aflat în timpul liber
Redacţia Jurnalul vă informează
Presedintele Iohannis cere Parlamentului reexaminarea Legii privind impozitul specific in turism
Botoşani: O nouă serie de elevi a absolvit cursurile Şcolii de vară în domeniul situaţiilor de urgenţă
Marele actor Radu Beligan si optiunile sale politice:
De la elogiile aduse lui Ceausescu la sprijinul pentru Iliescu si Ponta
Nu cred ]n sinceritatea liderului de sindicat Suciu
Ioan Rotundu
Guvernul lanseaza noua Strategie Nationala Anticoruptie
Ciolos:
Pensiile anticipate se calculeaza diferit incepand de duminica
Situatia pensiilor private la data de 31 martie 2016:
Valoarea medie a unui cont a ajuns la peste 1.300 de euro
Horoscopul săptămânii 18 – 24 iulie 2016
Bancul zilei: Acasă, îîn zori de zi
Un cleric saudit si-a indemnat adeptii sa evite Pokemon Go:
Jocul contine multe forme ale crucii, iar asta este un simbol al crestinilor
Nori negri se adună deasupra capului noului primar Azamfirei
Ioan Rotundu
Nu am de gand sa propun niciun fel de masura de gratiere sau de amnistie
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă