Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Infracţiuni
Economic
Editorial
Sănătate
Sindicate
Ştiri agenţii
Umor
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.8286 lei
1 USD = 4.4674 lei


Număr accesări
Astăzi:
9667
De la 07 Ianuarie 2003
81826063

Un grup american cumpara 75% din actiunile companiei care detine fabrica de vagoane de la Arad,

  • dupa o tranzactie de 60 milioane euro
  • 13 October 2016, 23:00
Grupul american Greenbrier si compania Astra Rail care detine cunoscuta fabrica de vagoane de la Arad au anuntat o fuziune in urma careia va rezulta o companie numita Greenbrier-Astra Rail. Americanii vor avea 75% din actiuni in noua companie si vor plati 60 milioane euro, arata un comunicat publicat pe Nasdaq. Astra Vagoane are afaceri anuale de peste 100 milioane euro si aproximativ 2.500 de angajati. Marele "of" al companiei este ca nu a avut comenzi din Romania, ci doar din afara tarii.
Noua companie va produce vagoane pentru transportul de marfa, va avea si o divizie de inginerie si va face si reparatii.
Operatiunile Greenbrier (cu sediul european la Swidnica - Polonia) vor fi combinate cu cele ale Astra Rail (din Arad si din Germania.
La Greenbrier-Astra Rail americanii vor avea 75% din actiuni, iar pentru asta vor plati catre Astra Rail 30 milioane euro dupa incheierea tranzactiei si alte 30 milioane euro la 12 luni din acel moment. Presedintele Astra Rail, Thomas Mannswill, va detine 25% din noua companie.
Sediul Greenbrier-Astra Rail va fi in Olanda, iar operatiunile principale vor fi in Polonia si Romania. Noua companie va avea 4.000 de angajati si sase unitati de productie si reparatii.
Astra a exportat vagoane de calatori catre mai multe destinatii, inclusiv Brazilia.
Astra Rail are fabrici la Arad, Caracal si Turnu Severin.
Astra Rail Industries a avut in 2015 afaceri de 609 milioane lei si profit net de 57 milioane lei, numarul de angajati fiind de peste 2.400. Lucrurile s-au schimbat mult fata de 2012 cand afacerile erau de sub 150 milioane lei, compania avea pierderi, iar numarul de angajati era de 1.700.
Industria feroviara aradeana a debuttat in 1891 cand austriacul Johann Weitzer fondeaza in orasul Arad, Fabrica de Vagoane si Motoare Johan Weitzer S.A., societate pe actiuni, pentru acoperirea nevoilor de material rulant pentru intreaga zona estica a Imperiului Austro-Ungar si a Europei Centrale si de Sud-est.
Fabrica producea la acea data vagoane de marfa, vagoane de calatori, locomotive, tramvaie electrice dar si echipament militar, bucatarii de campanie, masini agricole, pentru Caile Ferate din Austria, Ungaria, Societatea de Transport Urban din Viena, Budapesta, Arad si exporta in Romania, Italia, Grecia si Bulgaria.
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscopul zilei de 14.10.2016
Bancul zilei: Legea compensaţiei
La televiziunile rusesti, al treilea razboi mondial pare sa fi inceput deja
Cele doua scenarii ale politologilor: O noua Yalta sau legea strazii - daca nu poti evita bataia, da primul
Oamenii de afaceri raman increzatori in evolutia economiei romanesti in urmatoarele 12 luni,
dar sunt ingrijorati de avansul consumului (studiu)
Procurorul general trimite Camerei Deputatilor cererea DNA de urmarire penala a Elenei Udrea
Ministrul Sanatatii anunta schimbari majore la conducerea spitalelor; "feudalii" din sanatate sunt tinta
Medicii de familie cer demiterea celor responsabili pentru blocarea cardurilor de sanatate:
Medicii nu pot prescrie medicamente banale, pacientii sunt pusi pe drumuri, listele de medicamente au ajuns enciclopedii codificate
Ministrul german de Externe: Germania ar da un "raspuns puternic"daca un stat NATO ar fi atacat
Un grup american cumpara 75% din actiunile companiei care detine fabrica de vagoane de la Arad,
dupa o tranzactie de 60 milioane euro
Conflict mocnit pe cale să izbucnească în PNL Botoşani
Ioan Rotundu
Botoşani: Conflict cu iz de corupţie între doi primari PSD
Ioan Rotundu
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă