Numai în acest an, municipalitatea a amenajat din fondul de reparaţii peste 800 locuri de parcare. Acestea au fost amenajate în cartierele Rotunda, Griviţa şi Azurului. Viceprimarul Florin Ghiorghiţă susţine că pe lângă locurile de parcare deja create prin fondul de reparaţii vor fi realizate alte câteva sute de locuri de parcare din bani programaţii pentru investiţii. Din punctul său de vedere, deşi locurile de parcare se înmulţesc, nu se va putea face faţă ritmului de înmulţire a maşinilor. Locurile de parcare nu vor fi niciodată îndeajuns. Zilnic în medie sunt înmatriculate 70 maşini, ceea ce înseamnă undeva la 2.000 de maşini pe lună, a concluzionat viceprimarul municipiului Botoşani Florin Ghiorghiţă. O altă problemă a municipalităţii este însă mentalitatea botoşănenilor.
Românul din păcate este însă învăţat să parcheze în faţa blocului, pe spaţiul verde şi mai ales fără să plătească. În momentul în care vom organiza licitaţii pentru parcări şi vor începe rezervările locurilor de parcare proprietarii de maşini vor fi nevoiţi să fie mai atenţi dacă vor să aibă un loc de parcare sigur, a declarat viceprimarul Florin Ghiorghiţă.
Dacă avem în vedere că taxa de parcare va fi considerată un bir impus de primărie proprietarilor de autoturisme, şi aşa sufocaţi de impozitele şi taxele ce le au de plătit, soarta politică a lui Ghiorghiţă poate fi considerată pecetluită iar partidul său, PD-ul, va trebui să suporte ostilitatea botoşănenilor. Să mai avem în vedere faptul că pensionarul proprietar de maşină, şomerul şi omul sărac nu vor putea licita un loc de parcare în faţa blocului unde locuiesc. Ei unde să-şi parcheze maşina? (Bianca ALBU)