Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Infracţiuni
Economic
Fapt divers
Editorial
Sănătate
Administraţie
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Gastronomie
Reportaje
Comentarii
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
5431
De la 07 Ianuarie 2003
122577370

Un proiect de OGU cu prevederi aberante generate de foamea banilor

  • viaţă grea pentru şoferi şi proprietarii de maşini
  • 24 February 2013, 23:00
Soferii amendati care nu achita valoarea sanctiunii, in termen de 90 de zile, vor avea permisele suspendate pana fac dovada platii, potrivit unei propuneri de modificare a Codului rutier, lansata vineri in dezbatere publica, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), informeaza Mediafax.
Proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului (OUG) pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (Codul rutier, n.r.) a fost postat, vineri, spre consultare, pe site-ul MAI, cei interesati putand sa-si exprime punctul de vedere sau sa faca sugestii vizavi de modificarile propuse, in termen de zece zile.
Proiectul prevede introducerea sanctiunii suspendarii exercitarii dreptului de a conduce autovehicule in cazul nerespectarii obligatiei de a achita amenda contraventionala in termenul prevazut de lege.
"Suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule intervine de drept in situatia in care conducatorul de autovehicul sau tramvai sau, dupa caz, proprietarul vehiculului ori detinatorul mandatat nu face dovada achitarii amenzii contraventionale aplicate ca urmare a nerespectarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta (OUG nr. 195/2002, n.r.), in termen de 90 de zile de la data comunicarii procesului verbal", se arata in proiect.
Sanctiunea ar urma sa fie aplicata pana cand soferul face dovada achitarii amenzii.
In prezent, maxim 35% dintre amenzile aplicate in trafic sunt platite de contravenienti, in conditiile in care doar pana la 2% dintre ele sunt contestate in instanta, a declarat, pentru Mediafax, comisarul-sef Florin Catana, de la Directia Rutiera a Politiei Romane.
Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor se poate depune plangere, in termen de 15 zile de la comunicare, la judecatoria in a carei raza de competenta a fost constatata fapta.
Insa plata amenzii nu va fi suspendata prin contestarea sanctiunii, decat in situatia in care instanta de judecata, la cererea contravenientului, dispune suspendarea pana la emiterea unei hotarari definitive si irevocabile, "in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente", se arata in proiectul de OUG. "Cererea de suspendare se va judeca de urgenta, cu citarea partilor", potrivit proiectului de act normativ.
Daca, pe langa amenda, contravenientul a fost sanctionat si cu suspendarea dreptului de a conduce, prin contestarea in instanta, executarea acestei sanctiuni complementare va fi suspendata pana la emiterea unei hotarari definitive si irevocabile.
Daca este mentinuta masura suspendarii dreptului de a conduce, serviciul politiei rutiere competent il va instiinta pe titularul permisului cu privire la data inceperii suspendarii si durata acesteia, in termen de 30 zile de la data comunicarii dispozitivului hotararii judecatoresti definitive si irevocabile. La randul sau, soferul va avea obligatia sa se prezinte la serviciul Politiei Rutiere care il are in evidenta pentru a preda permisul de conducere, in termen de 15 zile de la data instiintarii.
Neprezentarea la Politie in termenul prevazut va atrage majorarea perioadei de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce cu 30 de zile, se mai spune in proiect.
Potrivit aceluiasi proiect, soferii nu vor mai putea circula cu o masina care nu este inmatriculata pe numele lor, fie pentru ca n-au solicitat transcrierea dreptului de proprietate la achizitie in termen de 30 de zile, fie pentru ca autovehiculul este inmatriculat in alt stat.
Printre completarile si modificarile propuse se numara introducerea suspendarii inmatricularii - "masura de retragere provizorie a dreptului de utilizare a vehiculului pe drumul public, dispusa de catre autoritatea competenta sa realizeze operatiunea de inmatriculare", dupa cum se arata in textul proiectului de act normativ.
Aceasta masura ar urma sa se aplice, daca proiectul va fi adoptat, in cazul celor care, in urma achizitionarii unui autovehicul, nu solicita transcrierea dreptului de proprietate in termen de 30 de zile de la incheierea tranzactiei.
Totodata, fostul proprietar ar urma sa aiba obligatia de a notifica in scris instrainarea vehiculului, in termen de 5 zile lucratoare de la data transmiterii dreptului de proprietate, autoritatii competente, care va face mentiunea corespunzatoare in evidente si va inscrie noul proprietar ca utilizator al vehiculului.
Autovehiculele inmatriculate in alte state si detinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul ori resedinta in Romania nu vor mai putea fi conduse in tara mai mult de 30 de zile de la data dobandirii titlului sau de la data inscrierii in evidenta Politiei Romane, mai propune proiectul de modificare a OUG 195/2002. Aceasta prevedere ar urma sa se aplice, in principal, acelor persoane din Romania care conduc un autovehicul inmatriculat in strainatate fara a figura in certificatul de inmatriculare, a precizat, pentru MEDIAFAX, comisarul-sef Paul Toma, seful Serviciului de cooperare si educatie din cadrul Directiei Rutiere a Politiei Romane.
Interdictia de a conduce in Romania autovehiculul inmatriculat in alta tara dupa termenul de 30 de zile nu se va aplica persoanelor mentionate in certificatul de inmatriculare, celor care efectueaza transport public de marfuri sau persoane ori transport in regim de inchiriere sau serviciu de inchiriere, celor care sunt angajati sau asociati in raport cu persoanele mentionate in certificatul de inmatriculare si celor care au incheiat un contract de leasing, mentioneaza MAI.
Masura este propusa pentru ca se intampla frecvent ca cei care conduc masini inmatriculate in alt stat sa fie implicati in incidente in trafic si sa nu aiba valabile inspectia tehnica periodica si asigurarea de raspundere civila, neputand fi despagubita victima, a explicat, pentru MEDIAFAX, Lucian Dinita, seful Directiei Rutiere.
Inspectia tehnica periodica nu poate fi facuta pentru aceste masini pe teritoriul Romaniei, unde nu va fi recunoscuta, de cele mai multe ori nici asigurarea de raspundere civila pe care o au, a mai precizat Dinita.
Potrivit sefului Directiei Rutiere din Politie, in acest moment exista in evidenta aproximativ 200.000 de autovehicule inmatriculate in alte tari. Practic, aceste autovehicule intra in evidenta Directiei Rutiere dupa ce soferii sunt opriti de catre politisti in trafic.
Proiectul de OUG lansat vineri in dezbatere publica mai propune si ca soferii cu domiciliul sau resedinta in Romania, care conduc pe drumurile publice un vehicul inmatriculat in alt stat, sa fie obligati sa prezinte, la cererea politistului rutier, un document doveditor al titlului cu care este detinut vehiculul, insotit de traducerea legalizata in limba romana, a acestuia, pe langa celelalte documente prevazute de lege (documentul de identitate sau, dupa caz, permisul de conducere, documentul de inmatriculare ori de inregistrare a vehiculului condus si documentele referitoare la bunurile transportate).
Dupa 30 de zile de la obtinerea titlului, dupa cum reiese din acest document doveditor, sau de la intrarea autovehiculului in evidenta Politiei, dupa oprirea sa in trafic, soferul nu ar mai avea dreptul sa il conduca in Romania pana nu il inmatriculeaza aici, a precizat Toma.
Incalcarea oricareia dintre aceste prevederi - referitoare la dreptul de circulatie cu un autovehicul inmatriculat in alt stat, prezentarea documentului doveditor al titlului si traducerii si transcrierea dreptului de proprietate - le va atrage soferilor retinerea certificatelor de inmatriculare, eliberandu-li-se o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, si retragerea placutelor cu numerele de inmatriculare, se arata in proiectul de OUG.
In plus, nerespectarea obligatiei soferului de a avea asupra sa documentul doveditor al titlului si traducerea legalizata, pentru autovehiculul inmatriculat in alta tara, se va pedepsi printr-o amenda din clasa a III-a de sanctiuni contraventionale, cuprinsa intre 450 si 600 de lei.
In cazul depasirii termenului de 30 de zile in care o persoana din Romania conduce un autovehicul inmatriculat in alt stat, in afara exceptiilor enumerate, aceasta va avea de platit o amenda din clasa a IV-a de sanctiuni, cuprinsa intre 675 si 1.500 de lei.
Tot cu o astfel de amenda, dar si cu suspendarea exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile, va fi pedepsit si cel care conduce un autovehicul a carui inmatriculare este suspendata, din cauza ca nu a solicitat transcrierea dreptului de proprietate in termenul de 30 de zile de la achizitie.
Agenţia de ştiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscop
Bancul zilei: Infidelitate prietenească
Gastronomie: Carbonară cu bacon afumat
Ministerul Educaţiei va realiza un pachet de masuri pentru ca elevii buni să rămână în ţară
Cum explică o cunoscută ziaristă apatia forţei de muncă din Franţa
francezii au devenit leneşi din cauza învăţământului fără valoare
Crotalierea, tatuajul sau CIP-ul nu-s mai bune,, domnule Curoreanu?!
Ioan Rotundu
Un ministru german propune ca săracii să mănânce carnea de cal retrasă de pe piaţă
Reuniunea grupului Bilderberg va avea loc in 2013 in Chantilly (SUA)
Leul este supraevaluat. Va fi o nenorocire când va ajunge la o valoare mult mai slabă
Monica Macovei candidează la şefia PDL, cu moţiunea "Reformiştii"
Infractorul rămâne infractor, chiar dacă-i deputat
Ioan Rotundu
Im netot, cu veriga-n bot!
Ioan Rotundu
Botoşani: Încă un autoturism incendiat în stil mafiot
Noua preşedintă a TSD Botoşani este adepta propunerilor
Botoşăneni accidentaţi lângă Bistriţa Năsăud
Pierdut printre 31 de aleşi, Ţurcanu se crede buricul PNL
Botoşani: Gura păcătosului Portariuc adevăr a rostit
Tânărul licean a fost arestat preventiv
el a înjunghiat un taximetrist
Dan Şlincu, aproape director la Protecţia Copilului
Cadrele medicale vor schimbarea radicală a salarizării în spitale
Stelian Aivăncesei se întoarce victorios la a Spitalul Judeţean
Limba română, sărbătorită la Şcoala din Albeşti
Cum îşi scoate Nova Apaserv angajaţii din birouri
Muzeul judeţean de istorie Botoşani: Nobila povară II
Ioan Rotundu
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog