Preafericiţii aleşi ai Domnului, că nefericiţi erau creştinii satului, au ajuns în Teioasa ca urmare a mai multor reclamaţii adresate de creştini Mitropoliei prin care au arătat abuzurile şi furtişagurile preotului Nicodim Nichita. Ultima reclamaţie a aparţinut săteanului Pisaltu care a fost ciomăgit de preot în văzul satului, în cadrul unei întâlniri electorale organizată de primarul de atunci Cornel Aroşoaie.
Oamenii s-au adunat în biserica satului şi au început să se plângă de comportamentul inadecvat al preotului, de faptul că de peste 10 ani a pornit biserică nouă dar numai n-o sfârşeşte pentru că banii care ajung în mâna părintelui dispar în interesul personal al acestuia şi a celor doi flăcăi bai săi care au mustaţă dar nu şi-au găsit şi un rost în viaţă.
Cu cât oamenii se plângeau mai abitir de afacerile necurate ale părintelui, cu atât vicarul Chirilă ridica tonul şi le cerea probe. Protopopul de Darabani, Constantin Pânzaru, a dat fuga după Cornel Aroşoaie, primarul care a pierdut alegerile şi pentru că l-a susţinut pe preotul păcătos şi pe protopopul avar şi l-a adus să explice respectabililor posesori a burţilor de sub sutane că Nicodim nu l-a bontănit pe Pisaltu.
Oamenii s-au revoltat de minciunile lui Aroşoaie şi i-au cerut să spună în biserică câţi bani a dat din bugetul local părintelui Nicodim şi ce-a făcut acesta cu ei. Spiritele sau încins iar protopopul l-a scos repede afară din biserică pe Aroşoaie care a şters-o englezeşte ca să nu păţească şi el ce-a păţit Pisaltu de la preot.
Ridicând continuu vocea, vicarul Chirilă le-a cerut creştinilor să nu mai aducă presa, mai ales pe Rotundu, pentru că presa ponegreşte biserica şi minte oamenii prin cele scrise.
Apoi, vicarul Chirilă, prin cele afirmate minţea mai ceva ca Ponta, şi asta în faţa altarului din biserică. Până la urmă vicarul s-a enervat pe creştini şi i-a dat afară din biserică, spunându-le că aşa preot cu har precum est6e părintele Nicodim Nichita nu-l merită.
Este cert că sătenii din Teioasa n-au nevoie de un aşa preot iar vicarul ar fi făcut bine să-l ia din parohie şi să-l ducă unde a înţărcat dracul copii. Dar nu l-a luat pe Nicodim, i-a luat numai banii, devenind părtaş la hoţiile preotului. Vicarul Chirilă este cunoscut ca un preot extrem de dur cu creştinii şi foarte mieros cu preoţii cercetaţi cărora le impune taxe uriaşe de iertarea păcatelor iar preoţii adună banii daţi vicarului de la creştinii satului.
Una peste alta, ieri, creştinii din Teioasa au ieşit mia şifonaţi şi mai spurcaţi de către vicarul Chirilă cum nu şi-au imaginat. Dacă mă invitau pe mine cu Lumea mea, în mod sigur cel în pierdere ar fi fost vicarul pentru că n-ar mai fi apucat să-l jumulească pe Nicodim şi ar fi plecat cu coada între picioare pentru că eu aduceam şi probele pe care vicarul le cerea în biserică afurisându-i pe săteni. Slujbaşii Bisericii au devenit tot mai agresivi cu creştinii, tot mai avari şi lacomi. Şi asta pentru că sătenii pot fi uşor manipulaţi de şarlataniile preoţilor, lăsându-se impresionaţi de nişte şmecherii popeşti ieftine.
Dacă sătenii din Teioasa ar fi proprii lor stăpâni, l-ar umfla pe preotul Nicodim şi l-ar scoate la marginea oraşului, trimiţându-l acasă la el în satul Dolheşti, în cursul gol, cum a venit cu ani în urmă. Dar nu sunt stăpânii lor, Nicodim se comportă cu ei ca şi vechilul cu ţăranii pe vremuri.