Începând cu 1 septembrie 2006 intră în vigoare hotărârea privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă al salariaţilor în format electronic. Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa un registru general de evidenţă a salariaţilor, denumit în continuare registru, şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora. Roxana Gavril, responsabil birou relaţii mass-media din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM), precizat că angajatorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, cărora le-au delegat competenţa încadrării personalului prin contracte individuale de muncă, pot delega acestora şi competenţa înfiinţării registrului. "Nu sunt obligate să înfiinţeze registre misiunile diplomatice, oficiile consulare străine cu sediul în România, precum şi reprezentantele din România ale persoanelor juridice străine pentru perioadele în care contractele individuale de muncă înregistrate cu cetăţeni români se înregistrează la ITM", a spus Roxana Gavril. Registrul se întocmeşte în format electronic, se completează în ordinea angajării şi cuprinde următoarele date: elementele de identificare a tuturor salariaţilor - nume, prenume, cod numeric personal - data angajării, funcţia - ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România şi tipul contractului individual de muncă. Registrul se transmite la ITM în format electronic prin mai multe modalităţi. Aceste pot fi prin completarea on-line a bazei de date pe portalul inspecţiei muncii, prin E-mail pe bază de semnătură electronică sau prin depunerea la sediul ITM în format electronic, însoţit de o adresă de înaintare semnată de angajator. Angajatorii au obligaţia de a transmite registrul în formă electronică la ITM în termen de 20 de zile de la data angajării primului salariat. Angajatorii care la data intrării în vigoare a hotărârii au încadrat personal cu contract individual de muncă sunt obligaţi să transmită la ITM registrul în formă electronică, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Registrul se mai transmite ulterior numai în cazul în care intervin modificări. "Sunt considerate contravenţii neînfiinţarea registrului şi/sau netransmiterea acestuia în formă electronică la ITM în termenele şi forma prevăzută de lege, refuzul de a pune la dispoziţia inspectorului de muncă registrul în formă electronică, precum şi dosarul personal al salariaţilor şi necompletarea registrului în conformitate cu prevederile legislaţiei", a menţionat responsabilul biroului mass-media din cadrul ITM. Contravenţiile se sancţionează cu amenzi de la 2.000 la 5.000 lei RON. (Petronela MELENCIUC)