Dacă anul trecut curgeau reclamaţiile de la botoşănenii cu centrale la Protecţia Consumatorilor, pe seama plăţii pentru consumul comun pe scară, acum vedetă la reclamaţii este Nova Apaserv.
Mulţi botoşăneni şi-au îndreptat paşii spre Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din cauza facturilor la apă. Consumatorii nu şi-au putut reţine indignarea că deşi au apometre în apartament, care le înregistrează tot consumul, se mai pomenesc cu o factură pentru consumul de pe scară, consum care de cele mai multe ori este al unor vecini ce nu comunică indexul de la apometru corect. Cu alte cuvinte, pentru că Nova Apaserv nu îşi trimite pe teren oamenii să citească la fiecare apartament ce indică apometrele, unii clienţi ajung să plătească şi consumul rău platnicilor.
Vreo 50 de reclamaţii de acest gen s-au adunat la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor. Nemulţumirea este justificată, dacă luăm în calcul că unii consumatori s-au trezit că trebuie să plătească pentru un consum triplu faţă de cel real.
La nivel de scară este instalat un contor se face citirea apei intrate în scara de bloc, iar din acest consum se scade suma consumurilor declarate de toate apartamentele. Dacă se declară consumuri mai mici, diferenţa dintre ce arată contorul de la subsol şi suma consumurilor declarate de locatari este mare.
Acea diferenţă se împarte pe toate apartamentele. Până de curând, metodologia pentru defalcarea consumurilor plafona distribuirea de pierderi pe apartamente, astfel că acolo consumul în plus constatat la contorul de scară era prea mare, o parte era suportat de furnizorul de apă. După metodologia nouă, în unele zone ale municipiului, unde sunt pierderi de apă la subsol sau locatari care nu declară consumurile, facturile sunt mult încărcate şi la consumatorii corecţi.
Cu toate acestea, consumatorii care s-au decis să reclame furnizorul de apă au făcut drumul degeaba până la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Este hotărâre a Consiliului Judeţean în această privinţă, este şi o decizie a ANRSC, noi nu putem interveni, a declarat Sanda Constantinică, juristul şi purtătorul de cuvânt al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Aceasta le sugerează reclamanţilor să se îndrepte spre justiţie, mai ales că aceştia îşi susţin dreptatea cu un contract individual încheiat cu furnizorul de apă, pentru ce consumă în apartament. (Doina Marcu)