În baza prevederilor Legii 544/ 2001 privind accesul liber la justiţie, regulamentul interior al instanţelor şi Legea 304/2004 privind organizarea judiciară, pe lângă instanţele de judecată s-au înfiinţat birourile de informare şi relaţii cu presa. Astfel, orice petiţie a cetăţenilor nemulţumiţi care înainte se formula direct la conducerea instituţiei, se depune la acest birou. În cursul anului trecut la birou s-au depus petiţii în care se regăseau diverse nemulţumiri. Unii dintre ei contestă temeinicia şi legalitatea unor hotărâri judecătoreşti. Ba mai mult, petiţionarii cer conducerii Tribunalului Botoşani să verifice modul de soluţionare de către unii judecători a dosarelor în care sunt parte. În situaţiile de acest fel, le aducem la cunoştinţă petenţilor că în legea privind organizarea judiciară sunt prevăzute ca modalităţi de desfiinţare sau modificare a hotărârilor judecătoreşti pronunţate căile legale de atac. Am primit cereri în care oamenii se plângeau de tergiversarea soluţionării unor cauze, sau o pretinsă favorizare la administrarea şi instrumentarea probelor, a declarat consilierul de relaţii cu publicul Lili Chiabac. Sunt situaţii în care, nemulţumiţi de rezultatele expertizelor, cetăţenii formulează petiţii tot la biroul Tribunalului. În aceste cazuri sau când petiţiile ar trebui să aibă ca destinatari alte instituţii, biroul le adresează către acestea. Pentru fiecare petiţie consilierul Tribunalului Botoşani are obligaţia să facă verificări şi să formuleze răspuns în termen de treizeci de zile de la înregistrare. (Dumitriţa AILOAE)