Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Anunţuri
Economic
Fapt divers
Editorial
Sănătate
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Ofertă de afaceri
Umor
Comentarii
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
25679
De la 07 Ianuarie 2003
123246747
pnl

Preşedintele Ţâbuleac şi-a dat avizul pentru Regulamentul societăţii „Apa Grup”

  • Regulamentul ne este total defavorabil, iar pierderile din reţea sunt la 60%
  • acest Regulament urmează a fi va fi aprobat de către consilierii judeţeni
  • şedinţa Consiliului Judeţean a fost convocată pentru 26 februarie
  • 23 February 2009, 23:00
În şedinţa Consiliului Judeţean Botoşani convocată pentru 25 februarie a.c. se va supune spre aprobare şi Regulamentul serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare de la societatea Apa Grup Botoşani. Despre anumite prevederi consemnate în acest Regulament s-a mai scris câte ceva prin presa locală. Revenim cu noi informaţii.

Reglementări aberante
Sub semnătura preşedintelui Consiliului Judeţean Botoşani, pusă pe referatul intitulat Expunere de motive, proiectul de Regulament a fost acceptat pentru a fi inclus pe ordinea de zi a şedinţei şi urmează a fi supus aprobării consilierilor judeţeni. Numai că printre prevederile sale sunt şi reglementări extrem de controversate. De exemplu, în anexa 2, care cuprinde indicatorii de performanţă, pierderile de apă din reţea sunt programate pentru anul 2009 la 61%, după ce în anul 2008 acestea au fost inregistrate la nivelul a 77,4%.
Este inexplicabil cum o reţea de apă refăcută, modernizată pe anumite segmente importante, în loc să ducă la diminuarea semnificativă pierderilor din reţea, duce la menţinerea acestora. Practic, utilizatorii, care suntem noi, cetăţenii de rând, plătim 40% apă consumată la gura robinetului, restul de 60% plătind apa risipită pe reţea de către furnizorul de servicii.
Cred că este de datoria consilierilor judeţeni să nu accepte această cotă de pierdere şi să oblige conducerea societăţii să o revizuiască sub 50%, fără a se umbla şi la preţul de facturare a apei consumate.
O altă prevedere aberantă este cea strecurată la art. 299 lit. b, respectiv „să asigure folosirea eficientă şi raţională a apei preluată din reţeaua de alimentare cu apă, prin încadrarea în normele de consum pe persoană, unitatea de produs sau puncte de folosinţă, conform debitelor prevăzute în standardele în vigoare.” Altfel spus, consumul meu de apă potabilă în apartamentul proprietate personală este limita de un oarecare normativ. Dacă depăşesc acest consum normat, ce consecinţe pot avea? De vreme ce consumul este înregistrat de un contor şi plătesc apa consumată, de ce trebuie să respect un consum normat. Adică n-am voie să mă spăl zilnic, pentru că cineva de la Apa Grup îmi limitează consumul de apă.
Potrivit prevederilor de la art. 229 lit. n, factura trebuie achitată în termen de 15 zile de la emitere, după care se încasează penalizări. Şi aici este o mare problemă. Zilele trecute am găsit holul de intrare în bloc acoperit cu plicurile de la Apa Grup, în care se aflau facturile. Cine le distribuie, tot pe banii noştri, de ce nu le pun în cutiile poştale şi le aruncă pur şi simplu pe jos? Eu cum aflu că mi-a venit factura? Iar dacă sunt plecat în concediu sau la tratament, ce fac? Întrerupt concediul sau tratamentul pentru a veni să plătesc factura? Cred că termenul de plată trebuie să fie 30 de zile, iar între data emiterii facturii şi ajungerii ei la utilizator să nu treacă mai mult de 5 zile.
Să mai ia aminte consilierii judeţeni că Indicatorii de performanţă şi calitate, cuprinşi la cap. VIII, în caz de nerealizare, nu se prevăd şi sancţiuni. Aşa cum s-au consemnat, conducerea societăţii nu este defel interesată să-i realizeze, de vreme ce n-o paşte nici o sancţiune bănească. Nu-i normal să stabileşti nişte indicatori care să fie realizaţi, fără a prevedea şi sancţiuni celor care nu-i realizează.

Vor să ne ne prostească iar la plată!
În loc să-şi folosească cunoştinţele profesionale şi manageriale pentru a reduce costurile preţului la apă, cei de la Apa grup caută soluţii să ne prostească tot pe noi, ca utilizatori. După ce ne-au obligat să ne punem contoare în apartamente, după ce ne-au obligat ca periodic şi pe banii noştri să facem verificarea acestor contoare, vor acum să nu mai plătim apa la contorul individual, ci la hurtă, după consumul ce-l va înregistra contorul de la subsolul de bloc.
Mai, mult vor ca factura să fie pe asociaţia de proprietari, ca să nu mai dea ochii cu noi şi să plătim tot ce vor accepta şi înghiţi unii boşorogi de pe la aceste asociaţii.
Economistul Costel Codău, care a luat cunoştinţă de conţinutul acestui Regulament, a formulat o serie de observaţii extrem de pertinente. Le reproduc aşa cum au fost ele înregistrate la Consiliul judeţean sub nr. 1432/6.02.2009 – cabinet preşedinte:
1. Peste 90% din blocurile municipiului Botoşani au spaţii comerciale la parter, spaţii care aparţin unor firme private şi care nu fac parte din asociaţiile de locatari, ceea ce face imposibilă citirea şi repartizarea către asociaţie a apei consumate;
2. Repartizarea pe apartamente nu se poate face deoarece ar presupune o citire concomitentă a apometrului de scară cu cele din apartamente şi din spaţiile comerciale, ceea ce este imposibil de realizat.
3. Contractul, conform prevederilor legale trebuie încheiat cu utilizatorul (proprietar de apartament) şi nu cu asociaţia, căci nici un proprietar de apartament nu va mandata asociaţia să încheie contracte în numele său;
4. Pentru scurgerile de apă la subsol trebuie găsite modalităţi de rezolvare, căci de aceea avem specialişti la SC APA GRUP, care să facă o grupă de intervenţie operativă care la semnalizarea avariilor să ia imediat măsuri de remediere cu obligativitatea suportării costului intervenţiei;
5. De ce să se facă nişte investiţii în montarea de apometre de la scara de bloc cu costuri eronate, fără ca acestea să conducă la mărirea veniturilor instituţiei;
6. Ar fi mai bine ca aceste sume să fie dirijate spre înlocuirea conductelor magistrale, căci pierderile la apă sunt de 77% din 2008 raportate de Apa Grup reprezintă un semnal de alarmă serios, în sensul că altele sunt cauzele lor şi nu subsolurile inundate (conducte sparte şi unde se intervine după 12 – 24 de ore, agenţi economici nebranşaţi sau la care ni li s-au montat aparate de măsură, clienţi racordaţi ilegal, ş.a., management defectuos).
7. Societatea va avea un număr foarte mare de litigii privind facturarea apei, ceea ce va duce la scăderea drastică a încasărilor;
8. Rog faceţi o analiză corectă a cauzelor creşterii pierderilor (apa intrată raportată la apa facturată) la apă care sunt de 77% în 2008, faţă de 60% în 2006 şi veţi constata că nu montarea de apometre la nivel de scară de bloc şi facturarea apei pe acest sistem va conduce la reducerea pierderilor.”
Având în vedere că aceste observaţii vin din partea unui economist experimentat, cu o reputaţie profesională ireproşabilă, cu experienţă în controlul financiar acumulată la Curtea de Conturi, consilierii judeţeni n-au nici un motiv să nu le accepte. Doar dacă vor fi şi de această dată indiferenţi la soarta botoşănenilor, cum au fost şi până în prezent (Ioan Rotundu)


Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Cei şapte magnifici care au cucerit PSD-ul Botoşani
Ion Popescu în apărarea emisiunilor de limba română din Ucraina
Ce mai scot francezii din România?
Reforma şi depolitizarea serviciilor publice de radio şi televiziune
Povestea bătrânei statuete “OSCAR”
După pomenile electorale, parlamentarii brevetează practica
votul legilor contra beneficii politice!
Comentariul comentariilor XXXVII
(Ioan Rotundu)
Horoscop
Mica publicitate
E timpul pentru o schimbare!
„Mărţişor dorohoian” la cea de-a 26-a ediţie
Poliţiştii comunitari vor fi luaţi la analizat
Secretarii de Primării s-au mai disciplinat
Un patron botoşănean a fentat statul cu peste 1.000.000 lei
Autorităţile speră ca Paştele să-i prindă pe sinistraţi în casă nouă
Las’ că i-o repară Monica!
Ioan Rotundu
Ţăranii pot depune cererile de spriji9n financiar pentru 2009
Răpus de diabet la doar 14 ani
Orice eveniment neplăcut din Sănătate va fi raportat la minister
Listă lungă de aşteptare pentru medicamentele costisitoare
Precum sclavii în Evul Mediu, aşa vor fi vânduţi şi pacienţii de către medici
Curiozitatea blondei
Curiozitatea blondei
Jurnalul de Botoşani şi Dorohoi

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Catalin Flutur Valeriu Iftime
Ultimele articole de pe blog