Asta în condiţiile în care şefii de asociaţii s-au plâns că acest ordin le-a adus numai neplăceri, numai reclamaţii de la proprietarii de centrale puşi să plătească o parte din căldura furnizată de Modern Calor în blocuri.
Aceştia au spus că sunt situaţii în care pe scară au mai rămas doi , trei sau chiar un singur client al Modern Calor, şi toţi ceilalţi proprietari plătesc pentru căldura care trece prin ţevile din spaţiile comune până la apartamentele respective.
În aceste cazuri li s-au cerut autorităţilor locale şi furnizorului de energie termică în sistem centralizat să găsească soluţii. Credeţi că dacă îl debranşăm pe singurul client la sistemului centralizat proprietarii de centrale din acea scară de bloc vor plăti mai puţin scăpând de acele costuri pentru încălzirea spaţiilor comune. Nu va fi aşa. Vă spun eu că vor plăti mai mult la gaz, pentru că pereţii se vor răci foarte mult, a declarat directorul Iulian Băndoiu. În plus, şi directorul Ioan Diaconu a ţinut să arate că se generează o situaţie foarte delicată prin încercarea de a debranşa un client al societăţii, mai ales dacă acesta este bun platnic.
Dacă avem un singur client pe scară şi este bun platnic putem să îl debranşăm forţat ?, i-a întrebat Ioan Diaconu pe şefii de asociaţii. Petru Butnaru, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari i-a informat însă pe şefii ANRSC că sunt mii de familii care au reclamat faptul că sunt puse la plata unei părţi din energia termică furnizată în sistem centralizat.
Pe rol sunt numeroase procese ale proprietarilor de centrale care contestă acest ordin care îi pune la plata unui serviciu de care ei consideră că nu au nevoie. (Doina Marcu)