Din acest motiv, IŞJ va declanşa verificări în unităţle de învăţământ ale judeţului ca să vadă dacă directorii au discutat cu profesorii despre posibilitatea de înfiinţare a consorţiilor şcolare, dacă acest subiect a fost pus pe ordinea de zi în vreo şedinţă a consiliilor de administraţie. Decizia de a porni astfel de verificări în şcoli s-a luat la IŞJ după ce numărul propunerilor de înfiinţare a consorţiilor şcolare a fost neaşteptat de mic.
Doar două consorţii şcolare vor foi înfiinţate în judeţ, deoarece numai două propuneri s-au primit în acest sens. Ne-am aşteptat la mai multe solicitări, dar se pare că există o teamă, a declarat inspectorul şcolar general adjunct Daniel Botezatu.
Un consorţiu şcolar a fost format între şcolile din Dumbrăviţa, Cristineşti şi Şcoala Cornerstone din Dorohoi. Alt consorţiu şcolar s-a format între Şcoala Flămânzi şi Grupul Şcolar Flămânzi. Consorţiile şcolare se constituie în baza unui contract de parteneriat între două sau mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar.
Aceste unităţi trebuie să aibă personalitate juridică şi să fie autorizate, însă consorţiile nu vor avea propria personalitate juridică. În aceste condiţii, teama directorilor că ar putea să îşi pardă funcţiile prin aderarea la aceste forme de organizare este nejustificată. Contractele prin care se formează consorţiile se încheie pe o perioadă de 3-5 ani. În cadrul consorţiului, profesorii pot să îşi completeze norma. (Doina Marcu)