Comisarii botoşăneni îi sfătuiesc însă pe consumatori să ţină cont de o serie de aspecte atunci când se decid să achiziţioneze un pachet de servicii turistice, chiar dacă numărul celor interesaţi de astfel de servicii a scăzut destul de mult faţă de anii anteriori.
În primul rând, agenţia de turism este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta agenţiei de turism. În ce priveşte preţurile stabilite în contracte, acestea nu pot fi modificate, cu excepţia cazului în care contractul prevede în mod explicit acest lucru şi numai în cazul variaţiilor costurilor de transport sau a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii.
Preţurile stabilite în contracte nu pot fi majorate în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării. De asemenea, comisarii informează că în conţinutul contractului trebuie prevăzute termenele şi procedura de depunere a reclamaţiilor pentru executarea necorespunzătoare sau neexecutarea obligaţiilor ce revin operatorului economic.
În cazul în care agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, aceasta are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării. Turistul are obligaţia comunicării unui răspuns către agenţie în termen de 5 zile de la primirea înştiinţării de modificare a contractului. (Doina Marcu)